גרפיקה וקופי הולכות שלובי זרוע?

קדם Forums גרפיקה גרפיקה וקופי הולכות שלובי זרוע?

  • אלישבע חמד I פנטזיה

    גרפיקה
    חברה
    25/04/2023 ב4:49 pm

    ברור מה השאלה בכלל

  • חיה לאבין- כתיבה חיה

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    25/04/2023 ב4:52 pm

    יש אנשים שלא מבינים..

    גרפיקה מהממת… אה, מילים? אפשר לקשקש משהו.

  • אלישבע חמד I פנטזיה

    גרפיקה
    חברה
    25/04/2023 ב5:02 pm

    היתה לי לקוחה שרצתה פרסומת לפורים והתעקשה שהיא לא צריכה קופי

    זרמתי איתה (לא אוהבת את זה…)

    סיכמנו שהיא מביאה את הטקסט ואני מעצבת

    למחרת היא מתקשרת אלי ואומרת לי

    תכתבי משהו, שיבינו שזה משלוחי מנות, אני לא צריכה מידי מקצועי

    ניסיתי לבדוק אם היא יודעת שזה בתשלום, אז היא אומרת לי, לא אני לא צריכה קופי רק תכתבי כותרת וקצת טקסט

    אמרתי לה שלכזה דבר קוראים ‘קופי’ אבל היא יכולה לחסוך את הכסף ולנסות לכתוב לבד

    אז היא אמרה לי שהיא ישבה על זה את מול שעות ולא יצא כלום, כי זה פשוט לא התחום שלה…

    ועדיין המשיכה להתעקש ולהתווכח למה היא צריכה לשלם גם על הקופי!

    אני לא מזלזלת חלילה, רק שיש לקוחות שלא מבינים שכל דבר לוקח זמן ומחשבה, ולימודים…

    אז צריך להסביר להם בעדינות ומקצועיות 🙂

  • שולמית כהן

    גרפיקה
    חברה
    25/04/2023 ב5:17 pm

    סתם שאלה

    כל כתיבה נקראת קופי? אם זו מודעה אינפורמטיבית לגמרי, גם אז חובה קופי?

  • סטודיו פלפלת

    צילום ומולטימדיה
    חברה
    25/04/2023 ב5:33 pm

    אגיד משו שונה קצת.
    האמת לא עובדת עם קופי.
    אלא אם הלקוח נתן לקופי והביא לי
    אני מאוד מאוד חזקה במילים בכתיבה,
    ובשמחה אתן כותרת מגניבה ומפוצצת.
    זה נראה לי חלק מהעבודה.
    לא הבנתי את הכוונה שיתוף פעולה…
    אחת ממליצה על השנייה. או שיושבים ביחד?
    אם יושבים ביחד. אני לא אוהבת. מעדיפה לעבוד לבד,

    בנוגע למלל עצמו אבקש מהלקוחה לשלוח לי מלל,
    ואם הלקוחה שואלת אותי אני מציעה שיפור. בשמחה

    מבינה למה ללקוח זה יראה מיותר להשקיע
    מבחינת הלקוח גם ככה הוציא כסף על גרפיקאית…

    ללקוחות וחברות גדולות שיכולות להרשות לעצמן
    זה משו אחר.

    אולי לעבודות עם המון מידע כדאי ללקוח קופי.
    עלונים ברושרים וכו’.
    אבל בתור גרפיקאית..דוגרי לא משנה לי.
    יכול להיות שבעתיד ישתנה לי הדעה

    אבל בכל מקרה ככה זה בכל עבודה כמעט
    יכול להיות שיש לקוחות שיגידו למה גרפיקאית פרטית?
    יש את הגרפיקאית של העיתון. או אעשה בוורד,
    האמת מובן לי

  • חוה שטיין

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    25/04/2023 ב5:50 pm

    אין ספק שמודעה יכולה להראות פצצתית, משכנעת כובשת אבל אם לא עשו לה קופי מקצועי היא לא תעבוד ולא תמכור!!!

    (קופי לא כולל רק כותרת מפציצה / מוצלחת ככל שתהיה, אלא ניתוח אסטרטגי של שוק, מוצר צרכן, ואז בניית בריף והגעה לשורת סיכום המסר ורק אז עוברים לשלב הקריאייטיב והקופי)

    כי היא לא מותאמת לקהל / לא מדברת לשפה שלו / לא מובנת דיו – כשהכותרת מתוחכמת מדי, ועוד הרבה סיבות שיכולות לפגום בהצלחה של הפרסום.

    תכל’ס פרסום טוב זה רק אם יש לו קופי טוב.

    הצלחות.

    אגב, אני כ’קופית’ נותנת שירותי קופי לגרפיקאיות שרוצות תוצרים טופ.

    תרצי לעבוד איתי? אני כאן בשמחה 🙂

    • סטודיו פלפלת

      צילום ומולטימדיה
      חברה
      25/04/2023 ב6:28 pm

      חוה מבינה אותך כי זה המקצוע שלך.
      להגיד שזה לא ימכור זה ממש ממש לא נכון.
      עזבי קופי.
      יש מודעות של אנשים פרטיים בלי עיצוב
      סתם כתוב שחור על אדום.
      וזה יכול מאוד מאוד למכור.
      ואומרת לך את זה כגרפיקיאת.
      הכל תלוי כמה הלקוח רוצה להשקיע.
      כמו צילום, אפשר לצלם את הילד לבד ואפשר
      לפנות לצלם מקצועי. להגיד שזה לא נקרא צילום.
      זה לא נכון, וייתכן מאוד שיש אימהות שמספיק להם
      לצלם את הילד בגינה. כמובן שיש הבדל.
      בעייני. קופי ואפילו גרפיקה. זה מותרות במידה מסוימת….
      אני חושבת שגרפיקה זה יותר פופלארי מקופי. ויותר מוכר לאנשים.

      תודה על ההצעה:)
      בנוגע לטיפים תמיד שמחה לקבל:)

  • נעמי בוקרה

    גרפיקה
    חברה
    25/04/2023 ב7:48 pm

    אם רכשת ידע ואת טובה בו והוא חלק מהמקצוע,

    למה את נותנת אותו בחינם?;)

    אני אמנם לא נותנת כותרות פצצתיות, אבל אם יהיה ניסוח עילג או שורה מיותרת אטפל בהם נקודתית.

    וזה לא נכון שרק אנשים גדולים לוקחים קופי,

    ניסוח לא נכון יכול לגרום ללקוח לא להבין מה את מוכרת.

    היום 90 אחוז מהלקוחות שאני עובדת איתם לוקחים גם קופרייטירית,

    את צודקת שכותרת פצצתית היא לא חובה קדושה אבל ניסוח נורמלי זה קריטיייי,

    אח”כ לקוחות לא מבינות למה לא הגיעו ולמה לא נרשמו ולמה לא קיבלו טלפונים.

    אני ברוב המקרים ממליצה בחום על קופי, אלא אם הלקוחה מוכשרת בהבעה,

    קשה עד בלתי אפשרי להוציא תוצר מוכר מניסוי עילג ובסיסי

    • סטודיו פלפלת

      צילום ומולטימדיה
      חברה
      25/04/2023 ב8:26 pm

      בעייני זה חלק מהמקצוע והשירותים שאני נותנת.
      הלקוחות שלי מרוויחים יותר😎
      אם הגרפיקאית או הלקוחה מוכשרת ויצירתית
      זה לא ייצא עילגי ולא בסיסי

      רוב האנשים לא עילגים.
      לא מזלזלת חלילה… אבל זה לא חובה.
      כמו שגרפיקה לפעמים היא לא חובה,
      ויש אנשים שטובים בזה בלי ללמוד.
      ומשתמשים בקנוה והם מרוצים.
      כן אשמח לראות עבודות של קופיריטריות פה,
      לא מצאתי תיק עבודות כאן,
      לראות על מה מדובר.
      למה באמת אתן לא שמות כאן?🤔
      אם זה באמת רמה ממש גבוהה וממש משדרג אז אולי זה באמת שווה.
      ויכול ממש להקפיץ.
      אבל כמו שציינתי אני חזקה מאוד ב”ה בהבעה. גם במילים, גם בע”פ.
      וגם נתקלתי בהמון לקוחות ממש מוכשרות…

  • אלישבע חמד I פנטזיה

    גרפיקה
    חברה
    25/04/2023 ב8:49 pm

    לדעתי זה אינדיבידואלי לכל עסק
    באמת זה פחות חשוב מהעיצוב, אבל זה יכול להקפיץ את העיצוב בכמה רמות
    מעבר לזה אם הקופי נעשה בצורה מקצועית הוא מדבר נכון לקהל היעד ומניע לפעולה

    אני אמנם עדיין לא למדתי את זה בצורה מסודרת

    כרגע מתחילה ללמוד את זה

    בכל אופן רוצה לתת כמה דוגמאות לקופי שעשיתי ללקוחות

    מצרפת את המלל שהלקוחות הביאו בהתחלה,

    בקבצים המצורפים תראו איך זה נראה אחרי שיחה עם הלקוח, שהובילה לקופי

    לדעתי זה עבר שינוי משמעותי, מה אתן אומרות? 🙄

    אשמח לשמוע ממכן….


    מודעה מס’ 1- במקום לכתוב-

    ‘טיפולי אוסטאופתיה מקצועיים ברמה גבוהה

    מיד תרגישו שיפור באיכות החיים!’


    מודעה מס’ 2- במקום לכתוב-

    ‘הילד עצבני? קשיי קשב וריכוז?

    מאמנת קשב וריכוז מקצועית

    לילדי ADHD’


    מודעה מס’ 3 במקום לכתוב-

    ‘מהפכה בבית שמש!

    מורה מתקנת בשיטה יחודית

    תעזור לילדך לקרוא ולהבין את הגמרא

    עוזר גם במקרים הכי קשים’


    מודעה מס’ 4 במקום לכתוב-

    ‘ניסית את כל הדיאטות בעולם?

    כבר לא יכולה להסתכל במראה?

    אני מזמינה אותך לערב מעשיר לתזונה נכונה וירידה במשקל’


    • תמר שכטר

      צילום ומולטימדיה
      חברה
      26/04/2023 ב11:12 am

      ואוו אהבתי במיוחד!
      השתיים הראשונות כל כך תפסו אותי!
      אלופה!

    • סטודיו פלפלת

      צילום ומולטימדיה
      חברה
      26/04/2023 ב1:12 pm

      אלישבע את אלופה!!

  • רבקי טייך

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    25/04/2023 ב8:57 pm

    אלישבע

    ממש שידרגת את המודעות

    אבל עדיין אני חושבת שאין שם קופי טוב

    אולי אני טועה 🧐

    • אלישבע חמד I פנטזיה

      גרפיקה
      חברה
      25/04/2023 ב9:03 pm

      אשמח ממש לשמוע…

      בשביל זה העליתי

    • נחמי ברנשטיין אסטרטגיה ופרסום

      מיתוג שיווק ופרסום
      חברה
      26/04/2023 ב1:25 am

      למה?

      ראשית השדרוג הוא טוב מאוד, הקפצת את המודעות!

      שנית, רובם מכווני קהל יעד מדויק, מציפים כאבים, זה מה שחשוב בקופי טוב.

      אין משחק מילים מבריק? אז מה.

      היום, אגב, הגישה היא פחות מילים גבוהות והברקות מפוצצות, אלא תכלס.

      אגב
      במודעה של שרה קאהן יש משחק מילים מהמם, אבל לדעתי היא פחות עבדה מהאחרות.

      אני צודקת?

  • חיה לאבין- כתיבה חיה

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    25/04/2023 ב9:04 pm

    נהניתי לקרוא אתכן.

    אני חושבת שכיום כל עסק שמכבד את עצמו לוקח גרפיקאית טובה. מסתכלים על הפרסומת בעניים אחרות. רואים השקעה ולא סתם קשקשה הבת שלו/ה משהו.

    המודעות לקופי קטנה בהרבה. אבל האמת היא שזה מה שעושה את השכנוע העיקרי. המילים מדברות ישר לפרצוף, נוגעות ללב ולפינטל.

    פרסומת עם קופי חזק מדבר אחרת ויגיע יום שלא יהיה שגרפיקאית לא תעבוד עם קופירייטרית.

    ואני כמובן נגועה בדבר.

    מוזמנות לעבוד איתי ולהשתכנע.

    • אלישבע חמד I פנטזיה

      גרפיקה
      חברה
      25/04/2023 ב9:12 pm

      השתכנענו 🙂

      ניסתי לראות בפרופיל שלך אין עבודות, סתם מעניין לראות…

      תשתפי אותנו קצת

      • רבקי טייך

        הוראה רכזות וחינוך
        חברה
        26/04/2023 ב8:51 am

        לא יודעת אלישבע

        אני ראיתי 2 מודעות שלך

        בבית שמש

        והם דיברו אבל לדעתי לא מספיק

        אבל אני ממש לא מבינה בזה

        • אלישבע חמד I פנטזיה

          גרפיקה
          חברה
          26/04/2023 ב8:57 am

          תודה רבקי

          קודם כל שמחה שראית… אני תמיד אוהבת לקבל דשי”ם

          דבר שני- אני בתהליך למידה ומנסה כמה שיותר להתמקצע ולהשתפשף,

          קופירייטינג עדיין לא למדתי, זה רק כשרון ואני נותנת את השרות הזה ללקוחות בתשלום מוזל, יחסית

          היעד הבא שלי זה ללמוד כתיבה שיווקית בצורה יסודית בעז”ה….

  • חיה לאבין- כתיבה חיה

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    25/04/2023 ב9:13 pm

    שכחתי להוסיף משהו, שיתוף פעולה נקרא שהגרפיקאית כשיש לה עבודות שהיא רוצה לזה קופי היא מפנה לקופירייטרית וכן להיפך.

  • חיה לאבין- כתיבה חיה

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    25/04/2023 ב9:21 pm

    בא לי להראות לכן.. אבל הקבצים מדי כבדים.

    איך כן אפשר?

    ואגב, גרפיקאית שלא מאמינה בחשיבות של המוצר שלה איך היא משווקת אותו? (פלפלת, נכון?)

    • אלישבע חמד I פנטזיה

      גרפיקה
      חברה
      25/04/2023 ב9:29 pm

      חיה את יכולה לעשות צילומי מסך

      ולגבי החשיבות של המוצר- את צודקת, אבל אני משוקת מוצר רק למי שזקוק לו

      בעל עסק שלא צריך (או חושב שהוא לא צריך) פרסומת מעוצבת/ קופי, אני לא אלך לשכנע אותו

      אני בהחלט יכולה להבין עסקים קטנים שלא מסוגלים כרגע להשקיע את הסכומים האלו

    • סטודיו פלפלת

      צילום ומולטימדיה
      חברה
      25/04/2023 ב9:57 pm

      תעשי צילום מסך לתמונות ותעלי. ככה האיכות לא תרד והתמונה תיהיה קלה

      אם תקראי את מה שכתבתי ענית על הכל:)

    • סטודיו פלפלת

      צילום ומולטימדיה
      חברה
      25/04/2023 ב10:00 pm

      @labinchaya
      א. אין לי בעיה להפנות… פשוט לא מכירה אישית אף אחת פה.
      מי לא מאמין בחשיבות של המוצר שלו??
      אני?
      מתי כתבתי את זה תני ציטוט

  • נחמי ברנשטיין אסטרטגיה ופרסום

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    26/04/2023 ב1:10 am

    קופי חזק, עיצוב בומבסטי, קריטי?

    אני אסטרטגית וקופירייטרית, ועדיין עונה-

    תלוי.

    עניין של ביקוש והיצע.

    אם יבוא אלי לקוח, וירצה לשלם מחיר גבוה מאוד למודעה קראייטיב חכמה, עם קופי מפוצץ

    עבור מכירת דירה מאלפת במחיר מצחיק

    אגיד לו-

    אדוני הנכבד, פתח וורד, כתוב פרטים ותלה ברחובות העיר. חצי שעה ויש לך חוזה ביד🤑

    מי צריך קופי מעולה?

    מוצר שעיתון קלאסי מפרסם כמה ממנו. נותן שרות כמו עוד הרבה כמוהו.

    (כמעט כמו כולנו….)

    כאן מגיע מקום הבידול, מציאת קהל יעד מדויק, מילים שנוגעות בול בכאב.

    ואת זה, רק קופירייטר יודע לעשות…

    כמו כן עיצוב חכם ובולט הוא קריטי, כי אם הוא לא יהיה יפה, מי יסתכל בכלל על המודעה, בעולם רווי מסרים עד חנק?

    אהבתי גם את עניין הניסוח עליו דיברה @naomibokara , כל כך נכון…

    אני קופירייטרית, אפשר ורצוי(:)) לפתוח פה את תיק העבודות שלי,

    שמחה להציג מודעות מעולות שעבדו מעולה, ב”ה.

  • תהילה שפירא

    גרפיקה
    חברה
    26/04/2023 ב2:27 am

    טוב,

    אני רק יעשה סדר קטן בדברים:

    1. בד”כ אסטרטגיה, ניתוח קהל יעד, פילו שוק ועוד

    אלו תהליכים שחובה על בעל העסק לעבור

    בתחילת דרכו ועם כל צומת עסקית.

    2. אחרי שיש לו אסטרטגיה ברורה, קהל יעד מדויק,

    הוא צריך לפרסם להם.

    האם בהיכרח זקוק לקופירייטר?

    אני לא בטוחה בזה.

    כגרפיקאית, למדתי גם כתיבה שיווקית

    ואני מסייעת הרבה ללקוחותי.

    לקוח שמגיע מוכן ועבר תהליך יעוץ/פילוח וכד’

    לא צריך קופי על כל מודעה ומודעה כל שבוע מחדש.

    כמובן – שהחברות הגדולות כן זקוקות לזה.

  • נחמי ב.ש. שוּרוֹת- כתיבת תוכן מהשורה הראשונה

    אומנות הבמה והפקות תוכן
    חברה
    26/04/2023 ב9:30 am

    איזה דיון כיפי ומחדד.

    אז ככה-

    כמו שנאמר פה קופי הוא לא חובה מתבקשת, אבל לפעמים ובהחלט יותר מכמה פעמים ראיתי מודעה מהממת ומושכת שהתוכן שלה היה ממש לא תואם את העיצוב- וזה בלט וצעק לשמיים, ואני לא מדברת פה על עילגות ובעיות כתיב- אלא על ניגודיות משוועת.

    וזה בהחלט יכול להביא נזק גם לגרפיקאית, אוטומטית אתה רואה בעין את מי שעיצב גם כאחד שכתב- אנשים לא ממש מתעמקים מי עשה מה, ובתיק עבודות של גרפיקאית זה משמעותי מאד.

    אממה-

    שלא כל פרסומת על מכירת בגדים מחייבת זאת- ואשלח אתכם לקרוא את דברי נחמי למעלה בעניין.

    ופלפלת יקרה- אכן יש אנשים שב”ה הקופי בא להם ככישרון (וכדאי מאד לשפשף אותו בלמידה) וכשאת כותבת מחדש עד בלי מודע מכוונת לדעת גדולים.

    אלישבע אהבתי מאד את השינויים שעשית- אנשים שקוראים קפה בלילה אחרי יום עמווס עם ילד מאותגר קשב- זה יתפוס להם את המבט- המשפט של הכאב, ההזדהות עם הרגעים הקשים- הרבה יותר מאשר עוד איזה מטפל מתמחה בקשב וריכוז.

    קיצור נושא כיפי אמרתי, דיון מחכים.

  • חוה שטיין

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    26/04/2023 ב10:03 am

    מבהירה את דברי.

    לקוח / עסק -לא בהכרח חייב קופירייטר.

    אבל אין מה להתווכח על מודעה שעברה תחת ידיים שלו או לא.

    מנסיון שלי, הרבה לקוחות חושבים שמבינים בפרסום ומגיעים אליך עם משפטים ואמונות שונות שלפעמים לא מותאמים למציאות או לקהל שלהם, או לא מדברים בשפה שלהם ולכן לא מובנים דים וכד’

    אין ספק שגרפיקאית טובה – צריכה להבין גם בקופי כדי לזהות את הנקודה הכי מדויקת לבידול של העסק מול הצורך או הכאב של הלקוח שלו כדי לדייק בנראות של המודעה וכדי שהיא תשדר את מה שהיא צריכה לשדר.

    יש הרבה גרפיקאיות היום שמתקדמות גם לקופי וטוענות שהמודעות שלהן קבלו מקפצה ומשמעות הרבה יותר ממה שהיו קודם. ומי שעדיין לא שם נעזרת בקופירייטרית שתעשה עבורה את העבודה הזו ותחסוך מנה זמן ובינתיים תוכל לקבל לקוחות נוספים בלי לפגום בדיוק ושלמות המודעה.

  • נחמי ב.ש. שוּרוֹת- כתיבת תוכן מהשורה הראשונה

    אומנות הבמה והפקות תוכן
    חברה
    26/04/2023 ב11:07 am

    כל מילה חוה.

    משו נוסף-

    אין להשוות בין גרפיקאיתת לבד, לבין גרפיקאית שהיא גם קופירייטרית- מסכימות, נכון?

    הקושי הוא להתרגל לעבוד יחד, אבל הוא שווה ממש.

    כשמוצאים מישהי טובה- כל התהליך של בניית המודעה משתפשף וזה גם כיף ענק לעבוד בצוות-

    מישהי לחלוק איתה בדיחות פנימיות:).

    אני כרגע בתור קופי’ת לומדת גרפיקה כדי לשלב את שניהם בסוף, אבל בהחלט אמשיך לעבוד גם עם גרפיקאיות אחרות- למה?

    כי זה כיף, זה אתגר- ואם לוקחים אותו נכון הוא מקפיץ גבוה, ותמיד מרענן (אם זו גרפיקאית טובה) לראות את המילים שלך מקבלות עיצוב אחר ממה שאת תכננת.

  • gol gol

    גרפיקה
    חברה
    26/04/2023 ב11:41 am

    אלישבע המודעות שלך מדהימות!!

    שדרוג מטורף נתת להן!

    מקוה שלקחת על זה תוספת נכבדת…

  • חיה לאבין- כתיבה חיה

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    26/04/2023 ב9:40 pm

    פלפלת את כתבת שגרפיקה בעיניך היא מותרות… לא?

    היה כיף לקרוא אתכן,

    ומי שרוצה לראות תיק עבודות שלי מוזמנת לכתוב לי במייל.ch0504167459@gmail.com

    • סטודיו פלפלת

      צילום ומולטימדיה
      חברה
      26/04/2023 ב10:18 pm

      @labinchaya
      כתבתי גם במידה מסוימת….ממליצה לקרוא את דבריי כמו שצריך..
      ואם אני חושבת שבמקרים מסוימים זה מותרות זה לא אומר שאני
      “לא מאמינה במוצר”
      מותרות בעייני זה משו שאפשר בלעדיו אבל הוא כן נצרך במידה מסוימת…
      נגיד נופש. שזה מותרות אבל כן קריטי לנפש לפעמים
      אבל זה דיון אחר…
      כל מי שיש לו בית מלון הוא “לא מאמין במוצר שלו”?
      כי זה מותרות?
      ומי שצלם? הרי אפשר לצלם לבד…
      ומי שמאפרת? הרי אפשר להתאפר לבד…
      מעצבת ברים? אפשר לעצב לבד…
      וכן הלאה…

      את רוצה להגיד לי שאם היה לך עסק או מוצר
      שהוא מותרות לא היית מאמינה בו… למה?🤔


      מקווה שזה ענה לך…🙂

  • חוה שטיין

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    26/04/2023 ב9:42 pm

    כנ”ל.

    אשמח לשתף בתיק עבודות.

    שלחו לי מייל : coffee7173670@gmail.com

  • יעל שטיינמץ

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    27/04/2023 ב9:19 am

    למרות שאני קופרייטרית (האמת, גם קצת ארט דיירקטורית) מאמינה בלראות מול העיניים

    לכן אהבתי שאלישבע הראתה את הלפני ואחרי.

    בכל השרשור כאן – כולן הביעו איזו הסכמה על הצורך בקופי. המינון משתנה 🙂

    אישית עובדת פחות על מודעות – אלא על קמפיינים לגיוס תרומות, שם – רואה את זה כבייסיק.

    וגם שם בלי עיצוב נורמלי, זה נורא…

    מאמינה בלשלב את שניהם, ומשתדלת לעבוד עם מעצבות בטופ. (אז אם כזו ומתעסקת עם גיוס תרומות, אשמח לשמוע ממך) מוזמנות להציץ בתיק עבודות שלי https://drive.google.com/file/d/1NB6WFqOIHdMwEEMoOXEmz892uQXT4GeQ/view?usp=share_link)

    כתסריטאית, מנסה להזיז את השאלה קצת הצידה. כל סרטון שיווק/תדמית וכד’

    מה יותר חשוב, התסריט או הביצוע? לדעתי א”א בלי אחד מהם… 🙂

    • אלישבע חמד I פנטזיה

      גרפיקה
      חברה
      27/04/2023 ב2:58 pm

      יעל התיק שלך מאד מעניין ומרשים,

      מה זה ארט דיירקשיין? זה לא כמו קריאייטיב+קופירייטינג? זה נשמע מעניין

      • יעל שטיינמץ

        מיתוג שיווק ופרסום
        חברה
        27/04/2023 ב3:07 pm

        תודה!

        אני עומדת הרבה (כשירות נוסף ללקוח) בלווי מול הגרפיקאית, הן בקריאייטיב הראשוני, והן לאורך כל הדרך…

  • חוה שטיין

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    30/04/2023 ב12:19 am

    יעל, שאני אבין,

    את עושה את הקריאייטיב והקופי? או את הגרפיקה? או גם וגם?

    כי במודעות שלך רואים אותך בקרדיט, וזה הגרפקאיות בד”כ לא אוהבות…

    לכן חשבתי שאת הגרפיקאית.

    בד”כ הגרפיקאיות שמות רק את הקרדיט שלהן.

    בוודאי שאני כקופירייטרית עומדת מול הגרפיקאית בשביל הלקוח.

    הלקוח לא אוהב לעמוד מול כמה אנשי מקצוע אלא מישהו אחד שעושה לו את כל העבודה.

    ואם כבר דיברנו, מעניין לשמוע אתכן קופירייטריות שלא עושות את הגרפיקה:

    האם אתן מוותרות על הקרדיט במודעות שלכן?

    יש תנאי אחר שאתן דורשות במקום קרדיט כמו שכר שונה וכד’?

    מעניין לשמוע.

    • יעל שטיינמץ

      מיתוג שיווק ופרסום
      חברה
      30/04/2023 ב8:22 am

      הגרפיקאית לוקחת את הקרדיט ואת עומדת מול הלקוח? זה לא שמעתי.

      כן מכירה את זה שגרפיקאיות שמהוות ‘משרד פרסום בוטיק’ והן מביאות אותך כשירות קופי ללקוח, רוצות את הקרדיט הבלעדי שלהן.
      כשאני עומדת ישירות מול הלקוח, אני מוסיפה בין תנאי התשלום, כיתוב קרדיט. מול מעצבות זה הרבה יותר קשוח:)

    • י גרינבוים

      חברה
      חברה
      30/04/2023 ב11:49 am

      אני עושה גם וגם, אבל יצא לי לא פעם לראות במודעות 2 קרדיטים בנפרד, גם לעיצוב וגם לקופי.

      בהצלחה.

  • חיה לאבין- כתיבה חיה

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    30/04/2023 ב2:40 pm

    קודם כל, לך פלפלת יקרה!

    רוצה להסביר לך משהו.

    את אומרת שגם מותרות נצרכות לפעמים ואת זה את צריכה לדעת כשאת משווקת את עצמך.

    נגיד, את אומרת שבית מלון זה מותרות אבל כשבעל המלון משווק את עצמו הוא לא יגיד שזה מותרות כי מי יבוא? הוא יסביר וישכנע למה בית מלון הוא דבר שממש חייבים, מאוורר, טוב לנפש וכ”ו.

    אני כקופירייטרית מאמינה שכתיבה נכונה ומבריקה עוזרת לעסק להתקדם, להביע את עצמו וזה מה שנחוץ לעסק.

    אנשים משלמים על מותרות אבל על אילו? על מותרות שהם צריכים!

    גם גרפיקאיות, ברור שאפשר לחיות בלי זה, אבל זה מותרות שצריכים, נראות טוב לעסק מתחיל בגרפיקה טובה.

    אני צודקת?

    ועוד משהו, באמת אכפת לי שלפעמים הגרפיקאית מרשה לעצמה לכתוב רק את הקרדיט שלה, מה יוריד לה אם גם שם הקופירייטרית תהיה חתומה על היצירה?

    • סטודיו פלפלת

      צילום ומולטימדיה
      חברה
      30/04/2023 ב3:14 pm

      יגם גרפיקאיות, ברור שאפשר לחיות בלי זה, אבל זה מותרות שצריכים, נראות טוב לעסק מתחיל בגרפיקה טובה

      זה בדיוק אבל בדיוק מה שאמרתי……😶
      כתבתי במידה מסוימת אפשרי גם לעשות בוורד או לקחת את הגרפיקאית של העיתון.
      כמו שאפשר לצלם לבד
      זה המציאות.
      כרגע את לא לקוחה שלי ולא ניסתי לשכנע אותך. או אף אחת כרגע,
      זה היה דיון והשתתפתי בו.

      חחח מה נראה לך שאני מפרסמת ומשווקת את עצמי אני כותבת:
      “גרפיקה זה מותרות. אבל תבואו יהיה כיף”
      אלא אני מפרסמת אותי ואת השירותים שלי בתור גרפיקיאית ומה התועלת
      והכדאיות לבוא אליי. מי שפונה אליי צריך אותי ויודע שהוא יכול לעשות בוורד…

      אם עושים פרסומת
      בלי קופי כן אפשר להסתדר. בלי גרפיקה לא. פחות איכותי יותר איכותי יש על מה לדון. אבל זה דיון אחר.
      זה תכלס בשטח. אז הקופי כנראה הוא המותרות:) לא קשור לאמונה.🙂

      ועוד משהו, באמת אכפת לי שלפעמים הגרפיקאית מרשה לעצמה לכתוב רק את הקרדיט שלה, מה יוריד לה אם גם שם הקופירייטרית תהיה חתומה על היצירה?
      ….. לא נתקלתי בזה. ואם הקופית תבקש אז אשים, מה איכפת לי? אולי נתקלת ב 2 גרפיקיאיות שלא רצו?
      זה לא הופך אותי או כל שגרפיקיאת פה לכזאת.
      את שואלת את זה פה כאילו אף גרפיקיאית לא עושה את זה
      מרגישה שכיסנו את הנושא. וחבל שהשיחה תתגלגל סתם. אם יש לך הצעה טובה,
      מוזמנת לפרטי. לכל הקופיות ולכל הגרפיקאיות ולכולן פרנסה בשפע!
      בהצלחה!

  • חיה לאבין- כתיבה חיה

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    30/04/2023 ב5:40 pm

    לא אמרתי כל הגרפיקאיות, אמרתי לפעמים.

    כך או כך, המון הצלחה!

    • סטודיו פלפלת

      צילום ומולטימדיה
      חברה
      30/04/2023 ב5:59 pm

      בהצלחה!

  • תהילה שפירא

    גרפיקה
    חברה
    30/04/2023 ב8:06 pm

    חיה לאבין את לא לגמרי צודקת –

    עסק שברור לו מיהו קהל היעד שלו,

    מה האסטרטגיה, הטון הפרסומי וכד’

    לא חייב כל שבוע מחדש קופי ע”י קופיריטורית.

    עכשיו – לפני שתקפצי –

    זה נכון שזה מאוד חשוב וכ’ וכ’ ומאוד משדרג אצ העסק

    ומקפיץ אץ המודעה ומעלה את המכירות ועוד ועוד,

    אבל!

    לא כל עסק יכול לאפשר לעצמו את זה.

    עסק שמכניס בחודש סכום לא גבוה מידי

    לא בטוח בכלל שמשתלם לא להשקיע קופי טוב על כל מודעה.

    מתי כן נכון וראוי להשקיע?

    – בפרסומי תדמית

    – עסק שמוכר מוצר יקר.

    למשל: מכון לייזר שמוכר חבילות החל מ- 1,000 ש”ח

    שווה להשקיע בקופי טוב

    כי קופי טוב יכול לגרום לעוד עסקה להיסגר וזה כבר משתלם.

    אבל עסק שמוכר מוצרים עם שולי רווח נמוכים יותר

    לא תמיד מבחינה כלכלית יהיה נכון להשקיע בקופי חדש בכל מודעה

    באופן שמפרסמים שוב ושוב וההוצאה היא גדולה.

    מה עוד?

    – הרבה מאוד פעמים גרפיקאיות כבר יודעות “להרגיש”

    איזה פרסום יעבוד טוב יותר לקהל היעד,

    כי עברו דרכם הרבה מאוד פרסומים במהלך השנים

    ויש להם מיומנות די טובה בכתיבה למרות שלא למדו זאת באופן רשמי

Page 1 of 2

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: zviabarak26@gmail.com

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן