הלם! מה היתן עושות ???
-
הלם! מה היתן עושות ???
פורסם ע"י פריידי פרידמן אומנות הבמה והפקות תוכן on 09/06/2023 ב8:34 amלצורף מיתוג ההפקה שלי
סגרתי עם גרפיקאית מתחילה(ללא תיק עבודות)
אבל היתה נשמעת רצינית ושתשקיע עם כל הנשמה
סכמנו על מחיר- נמוך מאד מהשוק בהתאם לנסיבות
הבהרתי שאני לחוצה בזמן וסיכמנו על דד ליין מדויק
עליתי על שאלון שהכינה וכן על כל שאלה שששאלה
מאז כל יום אני שואלת אותה מה קורה לרב לא זוכה למענה
(באחד בימים כן שלחה סקיצה של לוגו )
ועכשיו נאמר לי ברב חגיגות ש”בואי אבל שתינו לא היינו רצינות”
מה עושים במקרה כזה
האם יש מושג של לקוחה מחתימה את הגרפיקאית לפני עבודה?
לפני שאני עובדת עם עוד מישהי
זה מקרה שקורה?
סטודיו פלפלת הגיבה לפני 1 שנה, 4 חודשים 11 חברות · 23 תגובות -
23 תגובות
-
מנסיון שלי כשלוקחים מתחילה יש לזה מעלות וחסרונות צריכים לקחת הכל בחשבון
מחיר מוזל אבל מצד שני
את רמת המקצועיות וגם את חוסר הניסיון בהתעסקות עם לקוחות…
-
פריידי יקרה,
מאוד לא נעים מה שקרה לך
העלית את השאלה בקבוצה של הגרפיקאיות, ואת שואלת מה היינו עושות בכזה מקרה
נראה לי התכוונת לשאול את העצמאיות, לא?
בכל אופן, אני עונה לך מהצד של מעצבת גרפית
את כותבת שסיכמתן על מחיר נמוך ועל דד ליין קצר- מעניין אותי אם כתבתן הכל בחוזה מסודר? משהו מחייב יותר מהבטחות ודיבורים בע”פ
תכל’ס זה יכול לקרות למתחילה (וכולנו היינו שם…) מכמה סיבות:
קשה להעריך כמה עבודה ומה ההיקף, אז בהתחלה היא חשבה שתוכל להסתדר עם זה וכשנכנסה יותר עמוק היא הסתבכה
גם לגבי המחיר, היא חשבה שזה ישתלם לה ובסוף זה יצא מחיר רצפה (בתור מתחילה קיבלתי עבודות שבחישוב סופי הרווחתי 5 ₪ לשעה 🙄 למה? כי מתחילה עובדת לאט, ובנוסף לוקחת מחיר יותר נמוך)
לא באה להצדיק את ההתנהלות, אבל אני יכולה אולי להבין למה זה קורה
בהצלחה
-
עצוב.
להבא ברור שיש חוזה מסודר של החתמה
אבל המתחילות – כפי שכתבת אפילו בלי תיק עבודות
לוקח להם המון זמן להגיע לכתיבת חוזה 🙁
-
נכון להכין חוזה מסודר זה עבודה בפני עצמה, ולוקח זמן עד שמגיעים לזה
אבל אפילו לכתוב במייל במילים פשוטות ולאשר במייל חוזר, זה קביל גם מבחינה משפטית
-
-
אולי באמת לטובת כולן אפשר לשתף בחוזה אנונימי עם קווים מנחים? מישהי יכולה?
@PERY-KIVUN @markperach מה דעתכן?
-
אני מעלה פה חוזה עבודה (אני קוראת לזה הצעת מחיר והלקוח מאשר במייל חוזר, אני מסבירה שרק אז אוכל להתחיל לעבוד, וגם רק לאחר מקדמה)
יש כאלו שעושות גם הצעת מחיר וגם חוזה עבודה, לי זה היה נראה כבד ומיותר
יש עוד סעיפים שאפשר להוסיף, כל אחת תראה מה מתאים לה לפי סגנון וצורת העבודה שלה
אני אישית מידי פעם משנה קצת, מוסיפה לפי הלקחים שלמדתי מהלקוח התורן…
אתן בכיף יכולות להיעזר בזה (לא להעתיק, כן? שיהיה לכן משהו יחודי 🙂
-
-
בכיף:)
לגבי מאמר, אני אבדוק את זה ואענה לך באישי אם יתאים לי
-
-
אויש 😣
אכן למעצבות יש איזה גיבוי עם לקוחות נעלמים וטורדניים ע”י החוזה עבודה
אבל תוהה לעצמי על איזה חוזה את תחתימי? בטח אם לקחת מתחילה
(למרות שקשה לי להכליל את כל המתחילות בכזו התנהלות, גם כשיצאתי מקליפת הביצה לא התנהלתי ככה, לא ישנתי לילות עמ”נ לעמוד בדד-ליין, זמינות אובר, ונראה לי שזה הרבה אופי, וכמו שאלישבע אומרת “הרווחתי 5 ש”ח לשעה” אך לא לתת ללקוחה את התוצר בזמן?? זה לא בקיים!)
אולי אם את מתנהלת אם אחת שכן לוקחת מחיר שפוי (גם אם זול יותר על הסקאלה) את יכולה לדרוש שלאור נסיון מר אם החומר לא מגיע לך עד לתאריך הזה והזה את משלמת פחות או עוברת למעצבת אחרת או….
[אם את חותמת על חוזה עבודה בו כתוב לך “עד לתאריך הזה והזה תקבלי סקיצה ללוגו” את יכולה במייל חוזר לשאול ומה קורה אם אני לא מקבלת לפי התאריך הכתוב, ולראות מה המענה, זה יכול להראות לך הרבה על סגנון ההתנהלות וגם לעזור לך הלאה….]
למרות שמאחלת לך לא היתקל בכזו חווית שירות אף פעם, אבל סתם בשביל תחושת הבטחון האישית….
הצלחות מרובות!
-
איפה אתן עומדות עכשיו? עד מתי את צריכה את זה?
אולי כדאי לעצור רגע את העבודה
ולהתעקש ולבקש ממנה הסכם מסודר בשביל המשך עבודה.
כי אם לא אז…. תשלמי על העבודה עד עכשיו ותעצרי…
(מה שתחליטי…)
זה באמת לטובת שתיכן.
אם תגיד לך אין לי הסכם לא יודעת..
תגידי לה שתתייעץ עם קולוגת.
וזה לא מתפקידך…
ואת מבחינתך לא ממשיכה להתנהל ככה.
בנוגע “לשתינו לא היינו רציניות” את כן היית רצינית.
זה פשוט לא מתפקידך
לסכם הסכם.
זה עבודה של הגרפיקאית, (לחלוטין מסכימה עם זה שזה קורה בהתחלה…)
וגם לי זה קרה בהתחלה.
נסי להיות סבלנית איתה….
בכל זאת לקחת מתחילה וידעת שהיא מתחילה..🙂
בהצלחה! -
סליחה!
זה לא קשור למתחילה! אני מעולם לא התנהלתי ככה
כתוב אצלי בחוזה בפירוש שהעמידה בזמנים קשורה גם ללקוח, בהצגת החומרים ברצינות וכו’
אולי משהו בתהליך לא היה מספיק נכון
אולי הא באמת לא הרגישה רצינות מצידך ולקחה עוד כמה דברים? וזה לגיטימי
אולי סתם זה הטיפוס?
תעשו שיחת הבהרה ותראי אם היא רצינית ואיך נראה לה להמשיך
-
רות, היא כתבה במפורש שהיא ענתה על כל שאלותיה
ושכל יום היא שאלה מה קורה עם ההתקדמות,
אז על איזה חוסר רצינות מצידה את מדברת?
🧐
אני בהחלט חושבת שההתנהלות של הגרפיקאית לא היתה בסדר
גם אם אני יכולה לדון אותה לכף זכות
אבל בתכלס יש כאן לקוחה שלא קבלה את מה שהיתה צריכה
והכף זכות שלי לא ממש תועיל פה 😒
-
רות יפה מאוד שאת לא התנהלת ככה.
מההתחלה היה לך הסכם? זה באמת מרשים !
בדכ את לא יודעת על העבודה הראשונה שלך
מדבררת בשם עצמי לפחות….
מה צריך לעשות מ א ‘ועד ת’ ואיזה חוזה לכתוב בדיוק..
וזה לא מחוסר כשרון אלא ניסיון.🙂
בהתחלה את עושה בעפ ואז לומדת שלקוחות מתחילים
לנצל או נהיה אי הבנות מצערות מאוד
אז את כותבת,
ואז את לומדת שכדאי להגיד מראש
סבבי תיקונים כי אחרת זה תיקונים עד עולםאני בכל מקרה ב”ה עדיין לומדת! כל לקוח מלמד משו חדש!
(וסעיף חדש יצירתי להוסיף 😅
כמו “שזה הדפוס הדפיס לך 2000 והייתי צריכה 200 לא קשור אליי.”
וכן לקוח בא אליי ממש עצבני שהדפיסו לו מלא והוא לא צריך וזה חוצפה
(הדפוס לא היה קשור אליי בשום צורה….)
לכן הוספתי סעיף של:
השירות אינו כולל הדפסה.
אבל יפה שהיית ככה מההתחלה🙂
-
-
הרגע סיימתי למתג את העסק עם גרפיקאית מתחילה
היא היתה מהממת,זמינה,זריזה ועבדה עם כל הנשמה,תיקנה שוב ושוב עד שיצאתי מרוצה!
חברות אהובות אנא הזהרו מהכללות
תמיד כשקורה מקרה לא נעים יש בנו נטייה לשייך את זה לחוסר מקצועיות/נסיון וכ’ו
כל מקרה לגופו!
-
לגמרי לגמרי מסכימה!
לכן חוץ מרמת ההתחלתיות צריך לבחון גם אופי
(ובחינת האופי וההתנהלות תקפה גם אצל כאלה ששנים בשוק, כמות ותק לא ערובה לכך…)
תתחדשי על המיתוג ☺
בהצלחה!
-
אף אחת לא הכלילה. ובטח ובטח לא דיברה על אף אחת ספציפית🙂
אבל כן. בהתחלה סביר להניח שיש יותר טעויות וזה לא הכללה זה
עובדה….
-
-
לגמרי נכון,
לדעתי יותר קשור לאופי מאשר למתחילה…
לפעמים אופי קצת יותר קליל בשילוב עם מתחילה, גורם לצרות
אבל הרבה מאד מהמתחילות, עובדות קשה מאד ומזיעות הרבה, ואוכלות אותה,
על לקוחות נודניקים וכו’, ובאמת יותר קשה כי הן לא מסכמות דברים כו’
יש לזכור שמתחילה היא כמעט כמו מקצועית רק חסרת ניסיון, מיקוד ובטחון…
-
אני מאוד מתחברת למה שאלישבע חמד כתבה
בתחילת דרכי בשוק הפרטי לא הייתי ישנה כמעט מרוב לחץ,
כל היום הלכתי וחשבתי איך לשפץ את העבודה ומה יהפוך אותה למושלמת
“5 שח לשעה” זה כמעט הגדרה קולעת
אני מסכימה עם זה שזה יכול להיות עיניין של אופי ואולי גם בטעות היא בקשה מחיר מידי זול ולא הגיוני
משהו כמו פחות משקל לשעה… שעם כל הרצון הטוב יש תחושה של ניצול שמעיקה כמו צל
וגם אם ממש רוצים לא מסוגלים לתת את הכוחות באמת.
מה אפשר לעשות שלא יקרה שוב?
אז בנות כבר הציעו, לבקש הסכם עבודה מסודר שבו רשום במפורש הכל מכל כל.
ופשוט להתפלל ולהיות עם היד על הדופק,
לפעמים כשלקוח שולח עוד חומר ועדיין לא הגיע זמן ההגשה שסיכמנו
אני מעדכנת אותו במשפט כמו “אני עובדת על הלוגו, אשלח ביום רביעי כמו שסיכמנו”
בלי פירוט מיותר ומבלבל
ככה הם רגועים ויודעים שעובדים על הפניה שלהם.
אולי זה גם רעיון, לבדוק בעדינות את המצב, על הדרך כזה בלי להלחיץ את הגרפיקאית
לגשש מה מצב העבודה (כל עוד שזה לפני הזמן, אחרי, זה כבר משהו אחר…)
בהצלחה רבה!
-
לא כתבתי שהייתי עם חוזה וגם אני עשתי טעויות בתמחור
זה לא בעיה החוזה, זה בעיה שלטענתה הגרפיקאית ברחה
מזה קשור לחוזה? ומה זה קשור למתחילה?
כן לי קרה לאחרונה שלקוח מרח אותי מאוד
נראה לכם שהמשכתי לחכות לא, קיבלתי עוד עבודות
לכן צריך כאן שיחת הבהרה לראותה מה היא חושבת
ואז להבין אם זו התנהלות כזו ואז זה לא בסדר או שהיא מרגישה מרוחה…
זה הכל
-
טוב חבל על מילותי.. הן ממש לא הובנו
היא ביקשה עיצה, <font color=”rgba(0, 0, 0, 0)” face=”inherit”>תמיד אנחנו </font>מצדנו<font color=”rgba(0, 0, 0, 0)” face=”inherit”> מרגישים מושלמים.</font>
לא האשמתי אף אחת,
אבל גם דיין בבית דין שומע שני צדדים.
אני לא חושבת שיש למשהי זכות לשפוט אותה על דעת צד אחד
ובאיזה שהוא מקום לפסול אדם ככה וגם לפסול את קבוצת המתחילות.
אני הצעתי טלפון של הבהרה.
אם זה לא לעיניין מה שכתבתי נא מחקו😍
-
רות אף אחת לא אמרה שהאשמת… הכל טוב
ואני לחלוטין בעד לתת הזדמנות למתחילות!!
לקחת בחשבון שיהיה טעיות קצת… אבל
יש להן רצון מאוד מאוד גדול שייצא מושלם😍
ומוכנות לעשות הרבה בשביל זה !
-
Log in to reply.