יש כמה טבלאות.
הטבלה של ההספקים שימשה אותי גם בהוראה בכיתה / הקבצה. (עם כותרות מעט שונות,
כמו מקצוע ומחצית).
הטבלה של הזמנים שימשה אותי כסוג של נוכחות שלי ושל התלמידה, ולתלמידות פרטיות
– מעקב מסודר אחר תשלום.
הטבלה של מטרות ויעדים שימשה אותי כל פעם שהייתי רוצה לעשות ‘סדר בראש’. בלי
הכנת מערכים וכדו’, פשוט תכנון. כשהדבר העיקרי שם הוא המעלות של התלמידה.
לפעמים זה החלק שהכי קשה לנסח (או למצוא…), אבל הוא חשוב במיוחד. כל פעם
שאני מביטה בטבלה ומסמנת התקדמות, ‘קופץ’ לי מול העיניים החלקים הטובים שבה.
בנוסף, כשהתבקשתי להגיש תל”א התבססתי על הטבלה הזו.
היות שאני עובדת עם תלמידות בתיכון, שיתפתי אותן בטבלה ועברתי איתן על היעדים
שהצבתי ועל דרכי הפעולה, תוך תיאום ציפיות מה זה דורש ממני ומה מהן. ברוך ה’,
הן עברו את מבחן החוץ, והצבת היעדים המשותפת הגבירה מאד את המוטיבציה, בייחוד
כשהיה ברור גם לי וגם לתלמידה מה מצופה ממנה עד מבחן החוץ. לדוג’: כך וכך דפי
תרגול. כך וכך מאמרים לכתוב. לעבור על החומר בהיסטוריה בצורה מסוימת במשך פעם
או פעמיים… כשיש קצבה יש גם מוטיבציה.
להוראה בכיתות/הקבצות השתמשתי בטבלה קצת שונה. רק שעדיין לא הגעתי אל הנוסחה
המושלמת… הטבלאות שכבר העליתי הן טבלאות שמלוות אותי בצורה קצת שונה במשך
שבע שנים, כל שנה אני משנה עוד משהו ועוד משהו ועוד משהו… ואני חושבת שהגעתי
לנוסחה המושלמת, כי שנה וחצי אני עם אותה טבלה.
מצרפת בכל אופן טבלאות נוספות שעזרו לי לעשות סדר בראש. אם זה יעזור גם לכן –
בשמחה!
נ.ב. דבורה, אולי תפתחי במרב”ד תיקיה של טבלאות ועזרי הוראה או איך שתקראי
לזה, ושם נוכל להכניס את כל הטבלאות הללו? ואולי גם תל”א מלאים עם שמות
מחוקים, ותכנוני מחצית, כדי לתת השראה?