תגובות הפורום שנוצרו

Page 3 of 9
  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    07/10/2022 ב12:54 am בתגובה ל: טיפול רגשי או אימון רגשי?

    אלה שיטות טיפול, כל אחד מה שמתאים לו.

    האימון הוא סוג של (!!) טיפול קוגניטיבי התנהגותי, הוא מתמקד בכאן ועכשיו. יש לו את היתרונות שלו, אבל גם את החסרונות שלו. הוא ממוקד מטרה. ברגע שצריך פתרונות וזרימה עם החיים הוא מעולה.

    לעומת זאת הטיפול הרגשי (הפסיכואנליטי ודומיו) הוא טיפול המצריך הוצאות מוגלה, עבודה על משקעי עבר, התחבטויות, עסקים בלתי גמורים וכו’. במקרה כזה אין המטיפול של כאן ועכשיו עשוי לסייע, כי יש צורך לנקות את המוגלה לפני שחובשים והולכים לעבודה.

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    07/10/2022 ב12:45 am בתגובה ל: הוספת קירות גבס וחלוקת חדר באופן חכם

    החוקים האלה הם צו השעה, לצערנו, וכן… גם המחנה שלנו לא נקי מזה.

    לא רוצה לפתוח את הנושא, כי זה ממש לא הנושא של האשכול.

    אבל אנחנו לא משתרכים מאחור וד”ל.

    הקליניקה שלי יכולה להעיד כמה אני צודקת 😐

    אבל באנה נסגור את הנושא, כי זה ממש לא הנושא של האשכול!

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    02/10/2022 ב10:35 pm בתגובה ל: הוספת קירות גבס וחלוקת חדר באופן חכם

    זו בדיוק הסיבה ששאלתי מה גודל החדר ברמת אורך ורוחב ולא רק מ”ר.

    אם החדר גדול דיו וכל המורות נרתמות ללמד יחד בלית ברירה, זה ניתן רק שזה ממש (אבל ממש ממש!) קשה!

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    02/10/2022 ב10:33 pm בתגובה ל: לימוד איבחון דידקטי

    נכתב כאן כבר אשכול בעניין.

    יש לבדוק אם הדבר כדאי ואם ההורים מוכנים להוציא את הכסף הזה , כי האבחון הזה לבד אינו תקף לוועדות או לפן רשמי באופן עצמאי אלא אם כן הוא נילווה לאיבחון פסיכולוגי.

    כך שלמפני שאת הולכת ללמוד את הדברים, והלימודים אינם קלים, כדאי לבדוק את הכדאיות של העניין.

    האבחון הדידקטי מתאים יותר לבניית תוכניות עבודה ולמיפוי קשיים.

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    01/10/2022 ב11:18 pm בתגובה ל: הוספת קירות גבס וחלוקת חדר באופן חכם

    נראה לי שהחידוד של גודל הכיתה הוא הכרחי בשלב הראשון.

    יתכן שמחיצות תוכלנה לעזור ולא קירות מלאים,

    כמו כן מחיצות שיש בספריות עירוניות בעמדות מחשב, מעין כלוב על כל מסך.

    אבל כמו שכתבתי לעיל, קודם לדעת מה גודל החדר ולא רק מ”ר, אלא כיצד המ”ר מתחלק (אורך ורוחב).

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    29/09/2022 ב8:45 pm בתגובה ל: שמות עט – בעד ונגד

    הכתיבה שלי במשך כל השנים הית למגירה של השולחן או למחברת העבה, הטמונה עד היום אי שם…

    (כל השנים ממש, כי אני כותבת מרגע שנולדתי, ויכול להיות שגם קצת לפני 🤭).

    כשהחלטתי לפרסם בעיתון מכו המודיע (הבית שלנו) או ביתד (בית נאמן) ועיתונים נוספים (ש…) כתבתי תחת שם עט.

    למה? לא כי התביישתי, אלא שמה שכתבתי לדעתי, לא היה עניינו של איש. רוצים יצירה? בבקשה, אבל לא אותי.

    במהלך השנים, בפרט לאור ההתפתחות המקצועית שלי, כשהתראיינתי כאשת מקצוע למודיע, יתד, משפחה וכו’, לא היה שייך להזדהות בשם עט, אז פירסמתי בשמי המלא.

    לאט לאט התחלתי לכתוב בשמי ה”חצי מלא” (א. מליח). לאחרונה אני כבר מפרסמת כל דבר בשמי המלא, כי אני מבינה, שמי שרוצה שיקח ויטול, ומי שלא רוצה להתחבר או לפרש את הדברים איך שהוא ירצה, יבורך.

    עד היום יש לי יצירות שהן הבייבי שלי, בפרט יצירות שהקב”ה כתב ואני רק הקלדתי.

    בכל אופן זה נראה לי עניין של תהליך פנימי.

    אולי גם צניעות פנימית שייכת לכאן?? אין לי מושג.

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    23/09/2022 ב2:34 am בתגובה ל: ויתור סודיות

    לתועלת כולן אני מצרפת שלושה עותקים של ויתור סודיות:

    1. העברת מידע – מהמוסד לשפ”ח, לעו”ס, למטפלת רגשית (שצריכה גם הסכמה לטיפול!) וכו’

    2. ווועדה רב מקצועית (שילוב)

    3. וועדת פילוח תמיכות (חלוקה פנימית של השעות שהוקצו בוועדת זכאות ואיפיון)

    בוועדות נוספות כמו בוועדות זכאות ואיפיון, וועדה החלטה (רווחה), וועדת השגה (ערר), היוועצות וכו’, הויתור סודיות מגיע על ידי מארגני הוועדה מטעם הרשות, משרד החינוך וכו’.

    ויתורי סודיות המצורפים לעיל אמורים להיות בכל מוסד חינוכי, כי אין להעביר מידע בכל דרך שהיא ללא מסמכים אלה חתומים על ידי ההורים ולא באישור טלפוני. יש לשים לב להערה בדבר הורים גרושים/ פרודים.

    מקווה שעזרתי!!

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    22/09/2022 ב4:16 pm בתגובה ל: רגישות למאכלים -שלושת הממדים

    יש צילאק במשפחה?

    הייתי הולכת קודם על הבדיקות הרגילות, שאני מקווה שאת אחריהן.

    הטיפול יהיה בהתאם לצרכים.

    כמו שכתבו כאן, זה בהחלט יכול להיות גם ממקור רגשי, כמו החבאת סוד, לחץ, פחד וכו’.

    מה הגיל שלה?

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    21/09/2022 ב2:52 pm בתגובה ל: מורה גננת טיפים לעיצוב קירות הכיתה והגן

    זה מה שנקרא “גזור ושמור”.

    יישר כחזה מה שנקרא “גזור ושמור”.

    יישר כח 💕

  • זה מה שנקרא “גזור ושמור”.

    יישר כח 💕

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    21/09/2022 ב1:02 pm בתגובה ל: ויתור סודיות

    מסמך כדי שאת תקבלי מידע או שתוציאי מידע?

    מסמך לוועדות?

    יש נוסח קבוע. תגידי לי מה את צריכה, אצרף לך

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    19/09/2022 ב11:15 pm בתגובה ל: שנה טובה ל….

    כיועצת בבית הספר, אני מקפידה בדרך כלל, כל שנה לכתוב משהו חמוד למורות, בדרך שתשקף את סיכום השנה החולפת ותפילה לשנה הבאה.

    מעין שיר חמוד שעושה טוב על הלב!!

    באות המידה ניתןו לשלוח זאת גם בקבוצת ההורים, למשל.

    מצרפת כאן את מה שכתבתי למורות לתחילת תש”פ, לא ידענו עדיין מה ממתין לנו לאחר פורים, אך תמיד טוב להתפלל שנראה את הטוב, לא כך?

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    15/09/2022 ב5:46 pm בתגובה ל: מה עושים כשכועסים?

    מה הגיל שלו?

    קראתם יחד את השיר?

    אם הוא בגיל ובסגנון של עבודה יצירתית, הייתי יוצרת איתו את הפינה לבד.

  • המדריכה המיוחדת של המקצוע מטעם משרד החינוך אמורה להעביר את התוכנית באופן מסודר.

    ידוע לך מי המנחה של המקצוע?

    אם לא, רכזת הבחינות בתיכון / בסמינר אמורה לפנות למפמ”רית הכוללת.

    בדקתי לך, ובאתר של המפמ”ר החרדי יש רק הדגשים לתשפ”ב.

    יכול להיות שעל ידי חיטוט ונבירה נוספת באתר שם, תמצאי הרבה יותר.

    תנסי.

    בכל מקרה המדריכה אמורה לדעת.

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    13/09/2022 ב5:17 pm בתגובה ל: כתובות מייל של מוסדות

    בחיפוש של “איתור מוסדות חינוך” את מוצאת את כל הפרטים כולל מספר תלמידים, מורות וכיתות.

    בפרטים הראשוניים יש בדרך כלל גם את כתובת האינטרנט ושם המנהל/ת.

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    07/10/2022 ב12:50 am בתגובה ל: סגנונות תקשורת

    את מתכוונת למשהו כמו סגנונות התקשורת של אדיג’ס?

    אני אל מומחית לתחום אבל בהחלט יכולה לתת מענה בנושא.

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    06/10/2022 ב4:10 am בתגובה ל: הוספת קירות גבס וחלוקת חדר באופן חכם

    תודה רבה על הסדר בחוק.

    זה באמת חשוב מאד.

    נראה לי, שהאיסור נובע כי כל הדור הזה השתגע לגמרי…

    נראה שמאותה סיבה אסור לאיש חינוך/טיפול לגעת בילדים/בתלמידים.

    אלא אם כן הוא רוצה כתבה מאד לא מחמיאה בעיתון, וד”ל 🙄

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    05/10/2022 ב11:00 pm בתגובה ל: לימוד איבחון דידקטי

    יכול להיות שבמערכת החינוך זה שונה, ויכול להיות שאצל מבוגרים זה שונה.

    בכל מקרה כדאי בירור מקיף לפני שלומדים את זה ומסתמכים על זה בלבד.

    כתבתי את זה גם בעבר, אפשר להצטרף למכון כמו ניצן וכו’, ואז הופכים להיות חלק ממערך האבחונים שלהם.

    אבל זו כבר פרוצדורה ארוכה יותר של השמה.

    אגב, ללא קשר, מדובר על התאמות ולא על הקלות בבחינות.

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    04/10/2022 ב12:48 am בתגובה ל: הוספת קירות גבס וחלוקת חדר באופן חכם

    אסור?

    מבחינת מה?

    מבחינת החוק?

    כמטפלת אני גם סוגרת דלת כמובן. אני לא נועלת כי אני סתם לא נועלת, אבל אם יש צורך אז אני נועלת, בוודאי.

    לדעתי, החוק היחיד הוא רק החוק של הייחוד…

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    29/09/2022 ב9:32 pm בתגובה ל: שמות עט – בעד ונגד

    @jhvekhhi חיה’לה,

    את כזו סוכריה!!

    לפי איך שאת כותבת (ומה שאני יודעת וקראתי בפרטי 😉), אין לך סיבה לכתוב בשם עט.

    כדי שכולנו נהנה וכדי שתוכלי לישון בנוח עם כרית פחות תפוחה!

    אפילו שלפי כללי החיים, עדיף שהכרית תהיה מלאה ולא הלב, לא כך?!

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    29/09/2022 ב9:07 pm בתגובה ל: שמות עט – בעד ונגד

    אפילו שבינינו, רק שתינו כאן ןאין איש שומע.

    זה לא אותו דבר?

    כשאנחנו כותבות משהו הנשמה שלנו ‘שם’.

    הניתוח לפעמים ‘חופר’ ושולח את היצירה למחוזות שלא שיערום אבותנו,

    ולפעמים, חושבים שכתבנו את זה על ארוחת הבקר, ובעצם זה תמצית של נבכי הנפש…

    זו גם הסיבה, שלדעתי, אין לי עניין לקבל משוב על מה שאני מצרפת כאן או שולחת בכלל.

    יש לי שיר נוסף שכתבתי לני ראש השנה, לא נראה לי שפרסמתי אותו כאן.

    למה? כי סתם…

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    21/09/2022 ב3:56 pm בתגובה ל: שנה טובה ל….

    דבששששששש! 😘

    יש לי קצת בעיה עם הרשמיות של המילה “תלמידי”, כי אני הייתי מכניסה את השם כמובן.

    אני מקווה מאד שמורות מבינות שכדאי לכתוב את השם במקום “תלמידי החביב”…

  • אם כך, זה משהו אחר… רווח לי… 😉

    חשבתי שיש מורה בארץ, שאין לה תוכניות לימודים מסודרת והיא אמורה לקושש אותה.

    הכל בסדר, את מבינה שאפילו לא הייתי צריכה לשתות משהו כדי להירגע.

  • אני פחות מכירה את מבחני החוץ.

    הכתובת היא רכזת הבחינות בתיכון / סמינר או המדריכה של המקצוע מטעם משרד החינוך.

    לא נראה לי שאת אמורהלחפש כזו תוכנית, זו שערוריה!

    כשאת מתחילה שנה, אמורה להיות לך כל התוכנית ואת אמורה להתעסק כעת (אם לא קודם לכן) בתכנון שליש / מחצית.

    מתי הם חושבים לעדכן אותך בתוכנית החדשה? בחנוכה???

    את שמה לב שזה מרגיז אותי, נכון?

    מקרים כאלה מוציאים ממני את ה”מנהלת/מפקחת” שחבויה בתוכי, ולא תמיד אני אוהבת אותה… 😤

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    14/09/2022 ב12:08 am בתגובה ל: אחיזת עפרון

    אין בעיה.

    תיארתי לעצמי שיש עוד כמה כאלה,

    כתבתי שאתן יכולות לתת לי כתובת מייל ואשלח לכן את שני הסרטונים בשני מיילים.

    בשמחה רבה!

    כבר שלחתי כמה סרטונים.

Page 3 of 9

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: zviabarak26@gmail.com

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן