אהובה מליח
טיפולתגובות הפורום שנוצרו
-
-
-
מוקדש באהבה לכל מי שהשיר הקודם שלי, גרם לו לכאב (🙏🏻).
בואו נזכור את המקום הגבוה שהם נמצאים בו.
קרוב קרוב!!!
בשורות טובות וחודש גאולה וישועה ברחמים!
-
התוכנית הזו מתחילה לאחר החגים / חשוון. יש תוכניות מיוחדות שמאושרות דרכה.
בדרך כלל יש מפעילים, שאפשר להצטרף דרכם.
בדרך כלל פונים לפיקוח ומבקשים להצטרף לרשימה.
בחינוך העצמאי למשל, אין אפשרות להצטרף לתוכנית אם את עובדת קבועה של החינוך העצמאי.
-
-
אשמח לקבל פרטים, בעזרת השם.
אינני מגיהה במקצועי, אך כמורה לתחביר ולשון יש לי הרבה מאד ידע.
-
צופיה יקרה,
לדעתי, כל סיפור עשוי להיות סיפור פעיל, אם את מחברת אותו. את פשוט מוסיפה כיד הדמיון הטובה עליך.
נראה לי שהשאלה, מהיכן משיגים רעיון לסיפור באופן כללי.
הדרך הפשוטה ביותר היא מהחיים, מידיעות בעיתון וכו’. פשוט. להביט סביב ולראות מה קורה סביב.
כי היתר זה הטיה של המציאות והרחבה כרצונך.
דרך נוספת מיני רבות עשויה להיות גם כלי של כתיבה בכיתה (אני משתמשת בה גם בקורס ביבליותרפיה וגם בטיפול), והיא הכנת פתקיות עם מספר מילים מאותה קטגוריה, למשל:
רהיטים: שולחן, כסא, ארון, ספריה, ארונית
מזג אוויר: גשום, סוער, שמשי, טפטוף, אביבי, רוחות, חם, קר
שמות ילדים / ילדות: …..
פעלים: ישב, קם, הלך, אכל, רצה,
רגשות: אוהב, שונא, כועס, עצוב, שמח (בכיתות גבוהות יותר ניתן להוסיף גם: מתוסכל, מתגעגע)
צבעים: …..
אני מקווה, שהבנת את הרעיון. כל קטגוריה נמצאת בערימה או בקופסה / שקית.
ומה שעושים הוא מוציאים, למשל, שני פתקים ויחד בונים סיפור עם חיבור של מילות יחס וכו’.
מה שקורה, הסיפור המתקבל עשוי להיות הזוי במיוחד ומעלה חיוך.
כמורה השתמשתי בכך גם בשיעורי הבעה במהלך חודש אדר.
מקווה שעזרתי לפחות בכיוון.
-
משחק חמודדדדדדדד.
ערוך יפה ונעים לעין.
שאלה,
כיועצת, אוכל להעביר אותו למורות בצוות לשימוש פנימי שלהן כמובן?
אני מאמינה שאהיה לפה לשואלות נוספות.
תודה רבה רבה
-
תמר שלום,
מניסיוני אני יודעת שמי שמטפלת בתחום הויסות התחושתי היא מרפאה בעיסוק. הבנתי שלא כל אחת יודעת להתמודד עם זה ולהדריך הורים בנושא, למשל: כמו בתחום של דיאטה סנסורית וכו’.
כיצד ניתן לברר מי מומחית בנושא?
האם יש לכך התמחות מיוחדת בתחום של ריפוי בעיסוק.
האם יש מכונים מיוחדים לטפל בנושא?
תודה רבה!!
-
נראה לי שלהגביל לנושא מסוים ממש זה קשה, כי כתיבת השירה היא בדיוק הפוך מההגבלה.
אפשר להגביל מסגרת למשל “מצוות פורים”.
בנושא הזה ניתן לכתוב על: מגילה, הסתר, תחפושות, משלוח מנות, נתינה, עד דלא ידע וכו’.
מה אומרות??
אם נספיק להתארגן מספיק בזמן לפני פורים, אולי מישהי מכאן תרים את הכפפה (אולי אני??) ולאגוד את כל היצירות שלנו למשלוח מנות מכולנו לכולנו.
-
הנושא אכן כאוב ביותר, לצערנו.
בעוד שמגזר הכללי יש את השביתות ועיגול הפינות אנחנו עובדות תמיד ואפילו מתחילות לפני 1 בספטמבר מסיבה ערכית כדי להתארגן לראש השנה כראוי, (אמנם יוצאות יומים לפני כולם לפני פסח, אבל עדיין… ). משום מה אנחנו תמיד צריכות להשלים ימים בסוף השנה וכו’. אם יבואו ויאמרו לי שאני מסיימת מוקדם יותר בראש חודש, זו החלטה של הפיקוח. אם היו שואלים אותי יכול להיות שהייתי אומרת שאין לי עניין לסיים מוקדם ולא להשתגע איך להעסיק אותן בסוף השנה…
העצוב בסיפור הזה הוא ששתי מורות תעבודנה באותה חלקיות משרה, והמורה שעובדת בחינוך החרדי תקבל פחות ללא שום פרופורציה. לדעתי, מנהלי העמותות (גם הגדולות) מנצלות את זה בשם “למען בנות ישראל” וכל המילים היפות. זה נכון שהתפקיד שלנו שונה בחינוך החרדי, אבל עדיין, לא נראה לי שזה אמור להיות סותר.
חשבתי פעם רק על אותה חצי שעה של התפילה. מישהו שם לב שבעצם מורה מתנדבת בשעה הזו? הלא אם מורה עובדת מ 8:00 עד 1:00 או מ 9:00 – 2:00 היא מלמדת 5 שעות ועל שעות אלה היא מקבלת משכורת. אין לי בעיה לתרום את החצי שעה הזו, אבל לפחות אם אני מאחרת, אני לא אמורה שאקבל נזיפה ובודאי שלא ינכו לי מהמשכורת את הזמן הזה.
בקיצור, כסיכום על כל החפירה הזו. אם אני מקבלת את השכר שמגיע לי?
רחוק מזה.
מאד!
-
זה שאלון דיגיטאלי, שממלאים רק בפורטל של משרד החינוך.
הדפסתי ל PDF את השאלונים שאני העלתי בשנתיים האחרונות.
הייתי שולחת לך אותם, מדובר בערך ב 21 עמודים, אך בראש כל עמוד יש את השם של התלמיד/ה , שכמובן אסור להעביר.
אם זה ממש קריטי לך, אוכל לשבת ולעשות עבודת נמלים של חיתוך השם למעלה בכל עמוד.
ברמה הכללית, אלו שאלות שחלקן חוזרות על עצמן בדרכים שונות כמו על דרך החיוב ועל דרך השלילה, ולכן יש לשים לב שממלאים נכון ולא מסמנים סתם…
אין מה לחשוש מהמילוי של השאלון. שומעים שזה 180 שאלות וחוטפים רגליים קרות.
אם את מורה שעובדת עם הילד/ה, זה בסדר….
מעצבן אבל בסדר…
-
אני מצטפרת למיכל.
מצד אחד, אי אפשר להקפיא את הלמידה לחודש וחצי (ע”ע תשפ”ב – פעמיים ראש חודש אדר, פורים קטן, שושן פורים קטן, פורים, שושן פורים וכו’…).
מצד שני, כמורה מקרוב אני מכירה אתהאפשרות לשלב את חודש אדר בלמידה עצמה, כמובן לא בכל שיעור, אבל היכן שאפשר לעשות את זה בכיף!
לדוגמה: במקצועות העברית והאנגלית זה קל ביותר כי אנחנו מדברות על יצירות ומילים.
דקדוק – להטות שורשים כמו השורש: צ.ח.ק, / ש.מ.ח / ח.פ.ש וכו’.
תחביר – כמורה לתחביר למשל (בתיכון), מראש חודש אדר עד פורים ניתחנו בדיחות או משפטים מצחיקים. בבדיחות אין נושא ונשוא, תיאורים ולוואים??? הבנות כתבו בדיחות על הלוח ואנחנו ניתחנו אותן.
אוריינות – להביא קטע הומוריסטי ולעבוד עליו. כמו הקטע הבא:
למרXת שזהX מחשב ישן, הXא עXבד לא רע, חXץ מאשר אXת אחת.
קיXXינX פעמים רבXת שהמחשב יעבXד בצXרה מXשלמת.
אXמנם כל האXתיXת מלבד אחת אינה עXבדת בצXרה מXשלמת, אבל העXבדה שרק אחת אינה עXבדת עXשה את ההבדל.
לפעמים נראה לנX שכל קבXצה אX צXXת אX עסק הXא כמX המחשב שלנX – לא כל אנשי המפתח פXעלים כפי שצריך, אתה עשXי לXמר, ” אז מה אני רק בן אדם אחד. אני לא יכXל לעשXת הרבה הבדל.” אבל כדי שהקבXצה שלך, אX הצXXת, אX העסק יפעלX בהצלחה דרXשה השתתפXת של כל חבר.
בפעם הבאה שתחשXב שהתרXמה שלך אינה חשXבה זכXר את המחשב שלנX XאמXר לעצמך, “אני איש מפתח Xאני דרXש מאXד”.
אתה חשXב!
אנגלית – כמו בעברית רק בשפה שונה.
בתכנון השנתי כבר ניתן לחשוב על הדברים מראש. חוצמזה, שזה ממש לא נורא אם הגבולות יזוזו מעט בגבול המותר. בגדר “קדש עצמך במותר לך”…
לדעתי, אם התלמידות רואות שהמורה זורמת איתן, הן יזרמו איתה בהתאם ולאתעשינה שטויות…
(זה לא נעים לומר, אבל כמורה הייתי מורה שידעה די לעשות להן כיף ובאמת היה כיף גם בשיעורים עצמם, אבל הגבולות אצלי היו ברורים ברורים ועבים עבים!)
-
אני מסכימה עם רעות, יש צורך לאחוז ראש מה התגובה לאיזה שיר.
נראה לי שזה בסדר לכתוב משוב קצר על שירים.
לפעמים מותר גם רק ליהנות ללא תגובה, אפשר גם לסמן לייק בלבד.
אבל לאחוז ראש עם שני פוסטים זה קשה.
אפשרות נוספת היא שבסיום של הודעה / שיר יהיה קישור לפוסט האחר של ההודעות עם מיספור ההודעות ואז אם אין הודעות בקשר לשיר הזה, אז זה לא יהיה מספר לידו.אני מפנטזת? ממציאה גלגל חדש? 😝
יש כאלה שהמשוב ממש חשוב להן, אצלי, למשל, זה פחות חשוב, אני כותבת כדי לשתף, לא זקוקה למשוב (גם לא חיובי!). אבל למי שצריכה זה ממש יעזור לה.
-
רעות יקרה,
לקראת פסח אמור להתפרסם לי שיר, בעזרת השם.
כשהוא יתפרסם, אעלה אותו גם כאן בלי נדר.
סוג של ממתק מחזק לפסח!!
-
את צודקת. יש משהו בעייתי בהם באופן כללי, בפרט שהם עדיין לא מצא שם עברי להם עצמם!
אקדמיה היא מילה לועזית!!!!!! נקודה!
אני שמחה שעזרתי לך.
שימשתי כמורה ללשון, תחביר, וכמובן ספרות והבעה.
המילה הכתובה והשפה העברית קרובה מאד לליבי וזו גם ההתמחות שלי.
גם בטיפול היה מתבקש שההתמחות של ביבליותרפיה, לא?
שמחה שהייתי לעזר.
בהצלחה!
-
במילה “בכמעין” יש סוג של כפילות, כי כ’ הדמיון חוזרת במשמעותה במילה מעין. גם בלי לדעת המילה נראית מסורבלת מאד כך.
ליתר ביטחון חיפשתי באתר של האקדמיה את המילה בכמעין ולא מצאתי.
מצאתי כמו שחשבתי את המילה “כמעין” או “במעין”.
קצת מזכיר את הקישורית “כיוון”
יש לומר “כיוון ש…” או “מכיוון”
אך אין לומר “מכיוון ש…”
מקווה שעזרתי 🙏🏽
-
הכוונה שלי היתה להגבלה מסוימת, אבל לא משהו מאד מדויק.
לכן לפני פורים הצעתי את הרעיון של פורים שאפשר להתייחס אליו ברבדים השונים.כלומר שלדעתי, להגביל זה מבורך, אבל שיהיה איזה מרחב בתוך הנושא המוצע.
-
לתשומת לב!
חשוב לי להעיר באופן כללי הערה מקצועית לגבי ההארות
אני כותבת לפני שידעתי לדבר ואני אוהבת את מה שאני כותבת ולכן אין לי בעיה עם הארות וגם עם הערות.
אך ברגע שיש מישהי שרק משתפת ללא בקשה של ליטוש או הארות הדבר עלול גרום למחסום כתיבה.
יש כאן כאלה שככותבות מתחילות, כותבות במפורש לומר להן מה דעתנו על הכתיבה שלהן, אני פחות אוהבת את זה , כי כדי למתוח ביקורת ואפילו בונה על משהו שמישהו כתב,
לדעתי, ברגע שהמטרה היא שיתוף אין מקום לביקורת כי אין לנו אף פעם מושג ‘על מי ניפול’.
חשוב לי להדגיש שוב, לי לא היתה בעיה עם זה, והעובדה שהסברתי את מה שכתבתי ואף הודתי על ההארות, אך כדאי לשים לב שלא נחסום כאן, חלילה, חברות אחרות.
-
ההארות הן בסדר גמור.
זו ביקורת.
מה שכן, אני רואה שהפריע לכן המילה נבל, אבל אני הרגשתי את הנבילה והקמילה (או הייתי צריכה לכתוב קמל, נכון…)
אבל כן, כשמביטים על התריסים המוגפים של הבית ברשב”ם כמו בבתים נוספים אחרים (כמו הבית ברחוב ראב”ד, חזון איש בבני ברק ורחוב חנן בירושלים וכו’) שאולי עדיין גרים שם, אך הם אינם כבר תל פיות כמו שהיו עד עתה, יש לי הרגשה של משהו שהיה וקמל. זו ההרגשה שלי וזה בסדר גמור לחלוק עליה.
לגבי המילה שושן, זה הנקוד, המילה כתובה גם בתנ”ך במלכים א’ פרק ז’ בפסוק י”ט בשורוק ובפסוק כ”ב בקמץ.
בכל מקרה, על פי האקדמיה העברית המילה כתובה בפתח.
תודה על ההארה בכל מקרה.
בשיר כאן יש משחק מילים בין השושן והעיר שושן שכמובן מנוקדת בשורוק ולא בחולם.
-
תודה על ההארה.
אחת המחשבות שהיו לי היום ועודדו אותי היא הקבלת פנים שר’ חיים קיבל למעלה.
הנבילה מבטאת את האובדן, את החסר והסיום.
כמובן שהוא רק עבר מכאן לשם.
הדברים באמת נכתבו מתוך הלב.
תודה בכל אופן!!
-
גם אני שמחתי ליטול חלק.
ניכר שהושקעה עבודה רבה באיסוף, בחשיבה ובהפקה של המגזין.
יישר כוח 🥇
-
מה זה נקרא מעודכן?
לרבע שעה הקרובה????
כל כמה דקות משתנה שם ההוראות.
הנס שלנו שיש לנו יו”ר טובה וחזק ובמיוחד, בן אדם!!
ברכה אמיתית!
-
איזה גיל?
אפשר לפנות אליך בפרטי?
לא רוצה לעשות כאן פרסומת… אבל יש לי מאגר נושאים וסדנאות.