תגובות הפורום שנוצרו

Page 8 of 9
  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    24/11/2021 ב4:18 am בתגובה ל: מחיר לשעה לפסיכותרפיסטית

    מניסיוני עם גיל ההתבגרות, העבודה היא עם הילדים, כי הבעיה של ההורים היא הקשר שלהם עם ההורים.

    זה באמת כל מקרה לגופו, אך יש פעמים, שהם מרגישים בנוח יותר עם מטפלת מאשר עם ההורים שלהם.

    לקיים כמה פגישות עם ההורים לפני הפגישה עם הילדים זה לגיטימי אם ההורים יודעים מראש שהם מגיעים להדרכה הורית, אך אם בכוונתם שהיא תטפל בילד/ה, מתקיימת פגישת אינטייק אחת ממוקדת מאד (!) ולאחר מכן הילד/ה מגיע/ה לטיפול. יש אפשרות להיפגש עם ההורים כסוכני שינוי לאחר כמה פגישות פגישות עם הילד/ה, לדוגמה, כל שלוש פגישות עם הילד/בה להיפגש עם ההורים. אם הם אינם יודעים על כך מראש, הם ירגישו מרומים, ויפתחו התנגדות לכל התהליך, וחבל!!

    בינתיים, ברוב הפעמים ההדרכה היתה שלא יקלקלו עם האמירות וההתנהגות שלהם כלפי הילד/ה וכו’ (בפרט כשמדובר בגיל ההתבגרות!!).

    רק שנהיה שליחים טובים ושלא נקלקל!!

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    23/11/2021 ב4:12 am בתגובה ל: מחיר לשעה לפסיכותרפיסטית

    רחל שלום,

    מחיר לאיש מקצוע בדרך כלל נובע מאיך שהוא מעריך את עצמו.

    היום מחיר מוזל נקרא 250 ש”ח, כלומר שאם היא מבקשת פחות מזה, זה נשמע מעט מוזר…

    האם יש החזר מקופת חולים? תלוי איזו קופה וכמה היא מחזירה. ישלברר בכל קופה.

    קחי בחשבון שאם יש חשבון משלים למשל כמו מכבי שלי, כללית מושלם פלטינום מאוחדת שיא וכדומה ואת מבוטחת חדשה, יש תקופה של חצי שנה שעד שהיא אינה חולפת אין את ההשתתפות.

    מה שכן, שימי לב למדיניות ההחזרים (פרוצדורה של ההחזרים וגובה הסכום שמוחזר).

    וכמובן כמובן לבדוק שהמטפלת מוציאה קבלות.

    שיהיה בהצלחה!!

  • שלום רחל,

    דווקא צלם ולא צלמת?

    מה זה אירוע קטן?

    מה זה מחיר סביר?

    על איזה איזור את מדברת?

  • בכל מקרה תודה לכולן על האכפתיות ועל הרעיונות.

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    27/10/2021 ב3:21 pm בתגובה ל: מורות לשיעורים פרטיים

    מוסרת שיעורים פרטיים במתמטיקה לבית ספר יסודי (בנים עד גיל 9) ולתיכון כהכנה לבגרות.

    בעלת תואר ראשון, סבלנות וכושר הסבר מצוין.

    מקבלת באשדוד (איזור ה’ או ז’)

    053-3179747 אבישג

    מכירה אישית. ממליצה בחום!!!

  • קודם כל, תודה רבה לשתיכן. אני יועצת ותיקה ויודעת בדיוק מהם הטפסים הקבילים.

    שנית, אין קושי נוירולוגי ולכן אין לי סיבה לשלוח אותם לנוירולוג כי נוירולוגי יקבע שאין בעיה ואז לא עשינו כלום…

    לגבי אבחון נוסף, ריפוי בעיסוק אינו קביל אלא קלינאית תקשורת, והבנות גדולות מידי בשביל קלינאית תקשורת. המסמך הקביל של קלינאית תקף רק כשיש בעיית שפה ובכיתה א’. אלא אם כן הבעיה חמורה ממש והיא עדיין תקפה בגיל גבוה יותר.

    לכן יש צורך באבחון פסיכודידקטי (או פסיכולוגי כמובן).

    ניסיתי לפנות לשפ”ח, אין אפשרות לערוך אבחון או הערכה דרכם מסיבות פנימיות שלהם.

    שוב תודה רבה 💙

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    24/10/2021 ב5:15 am בתגובה ל: אסטרטגיות לזכירה

    אחת האסטרטגיות הידועות בפרט בשיעורי לשון היא הטסטרטגיה של שיבוץ בסיפור.

    אם יש לה רשימה והיא משבצת אותה בסיפור זה מקל עליה.

    כמו גם להבין את המושג ולא רק לדקלם אותו. לפעמים היא משננת ללא הבנה ואז מושג פשוט כמו “אנשי כנסת הגדולה” היא לא תדע. היא צריכה להבין מה זה הכנסת הגדולה, ממה היא הורכבה וכשהיאמבינה את זה היא יודעת מה זה המושג הזה.

    הלמידה של המושגים סביב הנושאים היא שהמקלה ביותר. אני זוכרת שבעבר היו המושגים מסודרים לפי הא”ב (ד’ יעזור…)

    בכל מקרה כאשר הבנות עובדות על הנילמד ולא רק מקשיבות זה מעולה, סוג של למידה משמעותית. ולכן כל מה שהציעו כאן עשוי להיות מעולה כמו: הצגות, פנטומימה, משחקי זיכרון וכו’.

    בהצלחה!!

  • מה זה צפון בשבילך?

    כדאי שתפרטי גם את סוג האוכלוסיה.

    מה אופי התוכנית? סדנה זה מתאים? הרצאה?

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    15/10/2021 ב5:02 am בתגובה ל: איך מתנהגים עם ילדה חצופה בכיתה?

    מניסיוני בשנים רבות מצאתי לנכון שהפעולה הראשונה שיש לעשות היא לנשום עמוק ולהבדיל בין העושה למעשה.

    היא אינה חצופה, אלא מתחצפת (ולא משנה בת כמה היא!). ברגע שאנו מחליטים שהיא חצופה, אין לה סיכוי רב, ברגע שהיא מתחצפת היא אינה מתוייגת אלא מבצעת פעולה.

    על פעולות ניתן לשוחח!!

    הקשר האישי לצד גבולות ברורים (בפרט לנוער בסיכון!) הן מחוייב השעה והמציאות.

    הן הגיעו לאן שהגיעו כי איפשרו להן מידי או שחנקו אותן מידי.

    גבול אינו איסור, אלא הוא מהווה דווקא הרגשת ביטחון! כאשר יש גבול ברור אנו יודעים שעד שם אנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים. אפילו אם נדגים בעזרת הלכות, כמה קשה לחיות ללא ידיעת ההלכה. ידיעת הגבול הברור מקלה עלינו.

    הפעולה השניה היא לדעת שההתנהגות המדוברת היא דרך מוטעית ליצור קשר (אדלר). היא אינה יודעת ליצור קשר בדרך חיובית ולכן היא רוצה שיכירו בה וביכולותיה בדרך שלילית. היא בעצם מבקשת שיזכירו את שמה, שישימו לב שהיא קיימת ואפילו ב’מחיר’ של גערות ועונשים. בקורס שאני מוסרת אני תמיד מציינת, שאם לא תאמרי “שרי, כל הכבוד!” תיאלצי לומר “שרי, תהיי בשקט / שבי ישר!” אבל את השם “שרי” את תזכירי. ברגע שמזהים את הצורך הזה ומחפשים מה לציין אותה לשבח או לומר לה מילה חמה “עשית… כל הכבוד! מה היינו עושים בלעדייך?” או אפילו בשיחה של רגע בחוץ כמו “ראיתי שהיה קשה לך להתרכז, ושמתי לב כמה את נלחמת, כל הכבוד!”

    אולי זה נראה הזוי, אבל בשטח זה עובד!!

    אף ילדה לא רוצה להגיע הביתה עם הערות או לצאת מבית הספר / מהפעילות עם רושם שלילי. כולנו בתכל’ס רוצות לחזור הביתה בשלום.

    מילה נוספת לסיכום (אני מוסרת על הנושא הזה קורס שלם! ועל גיל ההתבגרות קורס נוסף בנפרד…)

    היא ילדה! כן! גם אן היא בכיתה י”ב!! מבין שתיכן את המבוגרת והאחריות על ההתנהגות הבוגרת היא עליך! כשהיא מדברת בטון חצוף או שהיא מתמרדת היא אינה פועלת אישית נגדך, אלא בעד עצמה! אין לה בעיה איתך אלא עם הסמכות והתפקיד שלך.

    ככל שנחמם אותה יותר, היא תימס מהר יותר!

    וכמובן, תפילות! לבקש מהקב”ה שתהיי שליחה שלה, ואם את אינך השליחה שלה, שישלח לה את השליחה שלה.

    ברכות והצלחות!!

    אהובה

  • לבלה (ולכולן) שלום,

    מניסיוני המקצועי למדתי שאין מוסד לימודי טוב, אלא יש מוסד לימודים מתאים.

    כך גם במשחקים טיפוליים.

    בכל מה שקשור למשחקים בחדר טיפול למדתי שאפשר להוציא טיפול מכל משחק וגם אם הוא נראה משחק כמו דומינו, אפשר להסביר שהחוקים של הדומינו הם המלצות. “כרגע זה המשחק שלנו, ואנחנו נמציא משחק חדש!”.

    ילדים אוהבים מאד את המשפט הזה.

    אני משתמשת ב’ארבע בשורה’, ‘קליעה למטרה’, ‘באולינג’, ‘רביעיות’, ‘מנקלה’, פאזל, מירוץ מכוניות ועוד.

    ועל אחת כמה וכמה שאני בונה משחקים עם הילדים בחדר לפי התכנים שהם מעלים.

    הדברים מתבססים על ההנחה, שהילד הוא המטרה המרכזית בחדר והמשחק / ספר וכו’ הם כלים.

    בכלי ניתן ליצוק מה שרוצים, כך שאני יכולה לשחק ביום אחד את אותו משחק עם שלושה ילדים שונים ובכל פעם זה יהיה משחק אחר.

    בתחילת עבודתי קניתי משחקים וחלקם הגדול והמכריע עדיין ארוזים בניילון המקורי שלהם (מישהי רוצה לקנות????), כי אני עובדת אך ורק עם מה שאני עושה עם הילדים או מכינה לבד לפי הצרכים של המטופלים שלי.

    בהצלחה

    אהובה

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    12/09/2021 ב4:13 am בתגובה ל: הצגה עצמית ב-10 מילים

    אהובה מליח

    יועצת חינוכית ומטפלת רגשית באומנויות.

    משתדלת לעשות מה שטוב ללב.


    גמר חתימה טובה לכולן ובשורות טובות

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    10/12/2021 ב4:39 am בתגובה ל: שלום לכולם צריכה עזרה קטנה

    בהצלחה בכל מקרה.

    רק כעת הגעתי הביתה וראיתי את ההדועה שלך.

    סליחה!!!

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    09/12/2021 ב4:22 am בתגובה ל: שלום לכולם צריכה עזרה קטנה

    תמר שלום,

    הרעיון הכללי ברור ונראה לי חשוב מאד, למרות התחרות הרבה שיש בתחום כמו שציינת.

    מה שכן, הייתי מנסחת את הדברים מקצועית יותר. האם ההגהה גם עורכת את הניסוחים או רק הגהה טכנית ופיסוק?

    יש מקומות שהניסוח בהן אינו מתאים להגשת פרויקט, אלא הוא מעולה לשיחת רעים.

    יתכן שאני רגישה לזה במיוחד כמורה לספרות ולשון, אולי כדאי לשמוע חוות דעת נוספת.

    לצערי, לא אוכל להקדיש לכך זמן לתיקון של הדברים במהלך יום המחר (והלילה בוודאי שלא…) והבנתי שאת זקוקה לחומר עד יום שישי.

    אם תהיה לך הארכה של זמן ההגשה, אולי אצליח בדרך כלשהי לפנות לך ‘חור’ בלו”ז שלי ולעבור על זה מקצועית.

    בכל מקרה, הצלחות רבות!!

  • תודה על המילים החמות 🥰

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    09/11/2021 ב4:43 am בתגובה ל: גם פרסום! גם מימוש! גם זיכוי הרבים!

    אשמח מאד מאד.

    אני כותבת כמעט כל דבר, מכתיבה מקצועית עד כתיבה הומוריסטית/צינית ולירית.

    אשמח לשמוע פרטים: nmalich@walla.com

    באיזה עיתון מדובר? מה הדרישות שלו? מה הנושאים הרלוונטיים? תפוצה וכו’.

    כמובן שארצה לקבל אותו דקובץ דיגיטאלי… (כי גם אם הוא יגיע עם ארון, אין לי איפה לשים את הארון…)

    תודה על ההזדמנות!!

  • לצערי, זה באמת מה שאני עושה – – – 😐

  • אוףף.

    אני מרגישה ממש טרחנית…

    אני יודעת את זה ושוחחתי עם השפ”ח!

    אין לנו פסיכולוגית בבית הספר, ביקשתי הערכה הם אמרו לי שאין אפשרות (סתמו ולא פרשו)…

    נראה לי שאין לי ברירה אלא לשלוח למישהי שאני פחות סומכת ומאד לא מקצועית שזה נקרא ב’כאילו’ אבחון.

    העיקר שיהיה לוועדה.
    אין ברירה!!!

  • בלה שלום,

    תודה רבה.

    אני לא מדברת על וועדת זכאות ואיפיון בהן מקבלים שעות דרך הסל האישי אלא על אבחון עבור וועדה רב מקצועית (שילוב) על מנת לקבל שעות מהסל הבית ספרי.

    עבור וועדה זו חייבים אבחון פסיכולוגי / פסיכודידדקטי או לחלופין אבחון נוירולוגי לילדי קש”ר ואבחון של קלינאית תקשורת (דרך הקופה בלבד ולא פרטי!) לילדי בעיות שפה וגם זה רק בכיתה א’.

    אגב, אתן מחמיאות לי כאן על המסירות שלי, אני לא יודעת אם זו מסירות, זו העבודה שלי! לא?!

  • אני מכירה את המקום.

    מעדיפה שלא…

    תודה

  • א. אני יועצת
    ב. גם כמורה האמנתי ואני עדיין מאמינה שאני ‘שם’ בשבילן!

    אני מתפללת, שביום שזה ‘יעבור לי’, אשב בבית!!!

    תודה בכל אופן!

  • עזר מציון זה רעיון לבדיקה.

    הם אינם קשורים לרווחה, כבר בררתי…
    תודה על האכפתיות!

  • בררתי בקופה ויש להן גם מושלם, אלא ש 950 ש”ח זה המון המון המון המון בשבילם. גם ככה הם בקושי שורדים.

    ולצערי, אבחון דידקטי אינו תקף לוועדות, למרות שזה בדיוק המידה שאניחנו זקוקות לו.

    מרתיח אותי שאבחון דידקטי אינו תקף לוועדה.

    הפסיכולוגי והפסיכודידקטי עולים הון!! בפרט למשפחות קשות יום.

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    27/10/2021 ב4:56 am בתגובה ל: סיפורים קצרים

    5 שורות עם כל התנועות?

    מה הבעיה לכתוב סיפוןר כזה?

  • כתבתי לך במייל “הרצאה” שלמה…

  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    29/08/2021 ב8:53 am בתגובה ל: הוראה מתקנת בקריאה

    צודקת.

    “ברח” לי הגיל…

    הקריאה היא מיומנות נרכשת בין היתר על ידי תרגול מסיבי.

    אם יש קשיים נוספים יש לטפל בהם במקביל.

Page 8 of 9

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: zviabarak26@gmail.com

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן