רות רוט
הוראה רכזות וחינוךתגובות הפורום שנוצרו
-
רעות, תודה על המילים החמות!
גם אני גיליתי (באיחור) שהתצוגה הזו לא מספיק נוחה… חושבת מה לעשות הלאה.
ולגבי ההומור – בקריאה נוספת, מסכימה איתך. -
שולמית, אולי קודם תסבירי את הרעיון שעומד מאחורי, כי אין לי טיפת זמן לזה…
ואני רק אתן נושא?
אהיה איתך בקשר באישי אי”ה בהמשך השבוע…בתאריך יום ב׳, 2 בינו׳ 2023 ב-15:39 מאת רות רוט <rut12jr@gmail.com>:
-
היי, שולמית, רעיון מקסים!
אישית אוהבת מאוד חמשירים. (לקרוא, יותר מאשר לכתוב).
פותחת שרשור חדש בנושא. -
אני רואה שאין תגובות?! אין ניתוחים?!
אז אתנדב להתחיל…
הקטע מסווג תחת הכותרת “קטע הומור”. (מכירה מילים נרדפות? מוזמנת להחכים אותנו!)
מה יצר את ההומור? – לדעתי, ההפתעה שבסוף. (ומה דעתך?)
כמובן, קיימים יוצרי הומור נוספים. (מכירה אותם?)
קצת הפריע לי, ברמה אישית, ריבוי המאמרים המוסגרים והסוגריים.
הקטע בנוי בצורה ברורה:1. הקדמה – פיסקה אחת. בהקדמה מתוארת מטרת הכתיבה.
2. פתיחה – בה מתואר הנושא.
3. גוף – הענין עצמו. כלומר: כל מה שקשור לכביסה.
4. הפואנטה בסוף.אין סיום וסיכום מוגדרים – כי ככה זה בקטע הומור…
יש לך מה להוסיף? מוזמנת!!!
-
מצטרפת להזמנתה של שולי, לגבי הסיפור בהמשכים.
אם תרצי שהוא יעלה בצורה מסודרת באזור היצירות, צרי איתי קשר באישי –
avodarut@gmail.com.
הצלחות! -
היי, חברות,
כבר העליתי את הקטע הראשון ומשום מה – דממה?!
אין אף אחת שמתנדבת לסייע לנו בניתוח?!
או שיש כאן כמה
המעדיפות שהמיזם ישקע בקול דממה?!
מחכה לתגובות!
גם כאן,
וגם בשרשור “על הסכין 1# – כיס ולב”.
תודה! -
יש מצב גם למייליסטיות לקרוא את זה?
-
וואו, אלישבע, זה נושא חשוב מאוד!
דבורה, אולי באמת תפתחי דיון בנושא ותזמיני נשות מקצוע ומורות מקדמות מנוסות?
יש כאן המון… -
רות רוט
הוראה רכזות וחינוךחברה28/12/2022 ב9:15 pm בתגובה ל: למישהי יש את המספר של הרב משה בויאר? שיש לו כל מיני ארגונים הקשורים בטיפול רגשי?המספר הוחלף לפני כמה חודשים, למספר: 02-5002464
כך בכל אופן ככל הידוע לי -
יש בוורד, בחלונית סקירה – אוצר מילים. צריך לסמן “חפש בכל ספרי העיון” או
משהו בסגנון… לבחור שפה… זה מאד ידידותי. -
מה עם: הגדול שלם מסך חלקיו?
לדעתי זה קשור יותר לשיתוף פעולה מאשר לאחדות, אבל…
עוד:
חשיבה בצוות – כמו הכנת סלט. המוצר הסופי טוב בהרבה מכל ירק בודד.
אין כל החושך יכול לכבות נר אחד, אך נר אחד יכול להאיר את כל החושך. -
אנטיוירוס – אני מאוד מרוצה מ-ESET
-
ללי, איזה רוט את? (זה סתם בשביל ההתעניינות…)
אשמח להסביר:
מהניסיון שלי כתלמידה וכמורה למתמטיקה, שמתי לב שהמחשבון לא מספיק מוכר.
רבות נתקלתי בשאלה: איזה מחשבון לקנות? – ולא ידעתי לענות. לא רק אני; גם
קולגות.
הבחנתי בכפתורים שונים – ולא ידעתי מה הם עושים ולאן הם קשורים.
החלטתי לבדוק. חיפשתי מדריכים – ולא מצאתי. ועד שכן מצאתי, זה היה באנגלית…
לא ויתרתי, ובעזרת חברה תרגמתי את המדריך ולמדתי את המחשבון על כרעיו ועל קרבו.
נתקלתי בדגם חדש אצל תלמידה – והחלטתי ללמוד גם אותו.
וכך עשיתי ”דוקטורט” בתחום המחשבון המדעי; לא רק איזה כפתור עושה מה, אלא גם
קיצורי דרך ועבודה יעילה מול המכשיר הזה.
זה קצת לא הגיוני לשלם 40 ש”ח (או 100) על מחשבון – ולהשתמש בו בצורה
פרימיטיבית, הלא כן?!
אז הרמתי את הכפפה,
והכנתי מדריכים.
למי הם מיועדים? תלוי כמה את רוצה להשקיע.
אם את תלמידה, תוכלי לרכוש סידרת סרטונים שמתאימה בדיוק למחשבון שלך, במחיר בו
קנית את המחשבון! (או קצת פחות…)
אם את מורה, יהיה לך שווה להשקיע קצת יותר… ולקבל מדריך מושקע עם טיפים
לשימוש מושכל במחשבון בתהליך ההוראה + סרטון היכרות על כמה דגמי מחשבונים,
במחיר מיוחד לחנוכה!
ואם את מורה טובה,
שרוצה לרכוש בשביל התלמידות שלך את סידרת הסרטונים?
יש על מה לדבר… תכתבי לי כאן morahpratit@gmail.com -
ככל שידוע לי, מילת היחס ”עם” שגויה לאחר ”נמנה”.
הצורה המדויקת היא או “נמנה בין” (אנשי הצוות ב…)
או “נמנה על” – כשהכוונה במעמד בכיר יותר.
משמעות “נמנה בין” היא לפי אחת המשמעויות של השורש מ.נ.ה – ספירה. “נספר בין”.
ואין לומר “עם”. -
ואיך קוראים לסיפור עכשיו?
ומה הנקודה העיקרית מבחינת המסר? -
השאלה ממש במקום,
כי רובנו מכירות את המחשבון רק כתלמידות,
ונשארות בהבנה הזו.
מסרתי סדנה להכרת המחשבון המדעי, בהתמחות להוראת מתמטיקה.
הן הגיעו עם הידע שלהן כתלמידות – מי יותר מי פחות
וברוך ה’ שהן לא נשארו רק עם הידע הזה:
– הן לא ידעו איך לאפס מחשבון מדעי. (מינימום שכל מורה חייבת לדעת!)
– חלקן טענו שבמחשבון המדעי הפשוט ביותר אין שבר פשוט. (ויש בו! והוא שימושי
ומקל בחישובים רבים!)
– הן לא ידעו מה ההבדלים בין דגמי המחשבון המדעי, וכמה הוא אמור לעלות.
(כמורה, למה שלא תדעי להמליץ לתלמידות שלך על הכלי הנכון ביותר עבורן?)גם את רוצה להכיר את השבר הפשוט?
גם את רוצה להיות מורה למתמטיקה עם ‘ערך מוסף’?
את לומדת תכנות, ורוצה להכיר את המחשבון קצת יותר?
לחצי עכשיו כאן
<MorahPratit@gmail.com?subject=איך%20מכירים%20את%20המחשבון%20המדעי?%20הגעתי%20דרך%20’קדם’>
וכבר
תכירי! -
שאלת-תם: למה דווקא רואת חשבון?
מה רע ביועצת מס?
ומה בדיוק ההבדל ביניהן? -
רות רוט
הוראה רכזות וחינוךחברה06/12/2022 ב5:15 pm בתגובה ל: 90 שניות מענה על סקר. צריכה את כולן, כן, גם את.. תעזרי לי? יש גם מתנה 🙂עניתי.
עניתי על עוד מלא סקרים… לרוב אני עונה (סוג של תחביב) רק לא מעדכנת. -
צר לי, נעמה, שלא קיבלת את פרטי האתגר. כבר כותבת אותם מחדש.
לגבי המיקוד – מבחינת האורך: 50 עד 100 מילים.
מבחינת הנושא: פתוח לחלוטין.
מבחינת הסוגה: קשה לי להגדיר. אני רוצה לקרוא כאן משהו מעניין, שכשאסיים לקרוא
ארגיש שהיה שווה. אבל לא “סיפור” – בלי מהלך של סיפור. ולא שיר (כולל כל מה
שזה אומר). אולי “מיני-מאמר”. כלומר – במקום פסקות, לכתוב שני משפטים לפתיחה +
פיסקה לגוף ה”מאמר” + שני משפטים לסיום.
מקווה שהייתי ברורה מספיק…והנה האתגר המקורי – למי שלא קראה אותו:
על הכל כבר חשבו.
את הכל כבר אמרו.
מה נשאר כבר לכתוב?
כאן מתחיל האתגר:
תכתבי רעיון בצורה מעניינת.
זה יכול להיות מיני-מאמר, יכול להיות וורט על הפרשה, וכל דבר דומה.
מה שחשוב הוא, שהקורא יסיים לקרוא בתחושה “וואו, צריך לחשוב על זה”…
והכללים המגבילים (הרי אי אפשר בלי… ואם את חושבת שכן לכי תְלַמדי משוואות
פרמטריות):
מבנה מקרו. פתיחה + גוף + סיום.
מחכה לקרוא אותך! -
רות רוט
הוראה רכזות וחינוךחברה04/12/2022 ב8:15 am בתגובה ל: למישהי יש את המספר של הרב משה בויאר? שיש לו כל מיני ארגונים הקשורים בטיפול רגשי?יש לי את המספר של המשרד: 02-5002464
או מייל: 9161416@gmail.com -
תנסי לבדוק עם גילי שלזינגר “טנגרם” – עושים סדר בעסק. זה הסלוגן שלה, ואני
חושבת שהיא בול בשביל זה.
(היא פה בקדם, תעשי חיפוש בחברות) -
מי אמר שהשאלה שלך פרובוקטיבית, דבורה?
אני שואלת אותה ממקום פנימי ואמיתי: מי אמר שהוא חייב לדעת אנגלית? מי אמר
שהוא חייב ללמוד אנגלית?
יש כל מיני סוגי לקויות, וכל מיני סוגי אבחונים. יש מצב להשיג “פטור” מלימוד
אנגלית באופן גורף, צריך לבדוק את הפרוצדורה ומה ההשלכות של זה על התעודה
(תעודת בגרות או כל תעודה אחרת), אבל זה אפשרי.
נסי להציע לתלמיד את האופציה הזו: לוותר על לימוד אנגלית. או – לוותר על לדעת
אנגלית. יכול להיות שהוא רוצה לדעת אבל לא רוצה ללמוד – אפשר לפתור… -
לא מכירה את השיטה הזו, אבל יש כל מיני “טריקים”. יש אחת בשם שלומית לויט – עץ
החשיבה, אמור להיות לה אתר. יש לה טריקים לכל כפולה.
יש את הכפולות של 9 – שיש הרבה טריקים עליהן. אבל תכל’ס אין כמו תרגול!!! ועוד
תרגול! במשחקים ובצורה מעניינת. אבל השירים והאצבעות הן רק עזרים בדרך לשליפה
מהירה.
מצרפת כמה דפי תרגול על כפל, תוכלי להשתמש בשמחה.
אחד הדברים היעילים מאוד שעשיתי עם תלמידות, זה לתת להן רשימה של תרגילי כפל
ולבדוק עם סטופר/טיימר כמה זמן לקח להן לענות, לדוג’, על 10 תרגילים. ואז
ממוצע -כמה שניות לוקח לענות על תרגיל כפל. התרגול קידם תלמידות שהבטיחו שאין
להן סיכוי לדעת את הלוח, מממוצע של 3 שניות לתרגיל, לממוצע של פחות משניה!
(אם זה לא עלה טוב – תשלחי לי מייל avodarut@gmail.com ואשלח לך חזרה).