תגובות הפורום שנוצרו

Page 28 of 37
  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    27/04/2022 ב7:00 pm בתגובה ל: עצמאית? אני רוצה לשמוע אותך!!! המיקרופון פתוח!

    חיה, מצטרפת לתגובה שלך לגבי תפיסת המושג “עצמאית” – “שכירה אצל עצמה” או בעלת
    עסק כולל כל מה שזה כולל. (ואולי בגלל זה יש אחוזים גבוהים כל כך של עסקים
    קטנים שנסגרים מדי שנה. ועוד עם הפסדים).
    אילה, הרעיון מקסים, אבל אני אישית מרגישה שאין צורך בארגון כזה. (גם לכאלה
    תגובות ודיעות התכוונת, נכון?)
    מבחינת ידע וקורסים – הביקוש רב על ההיצע.
    ליווי עסקי וייעוץ עסקי מוזל – קיים במעוף ודומיו, כפי שכבר הזכירו.
    וזה כולל גם יועץ מס ויועץ שיווקי וכו’… יש היום נשות מקצוע רבות שמתמחות
    בכמה מהתחומים האלה, או שעובדות עם קולגות ומפנות זו לזו.
    מישהי הזכירה את הענין של הליווי המנטלי, דחיפה ועידוד. וקשה מאד לתת דבר כזה
    בצורה יעילה במחיר מוזל – אלא אם כן את משיגה פילנתרופים שהנושא קרוב לליבם.
    ליווי / ייעוץ פיננסי – קיים בתשלום, ואני מצטרפת לדעתה של חיה לגבי המיסים.
    (לא אוחזת שצריך להטיל מיסים על הציבור, ולא חושבת שזה הוגן שלעשירים יש כסף
    לשלם ליועצים פיננסיים גדולים יותר, אבל זה כבר ענין אחר 😉 )
    לדעתי, מה שנשאר בסוף זה תמיכה קהילתית וחברתית – אולי אני טועה, אבל אני
    חושבת שזו אחת ממטרות “קדם”. טליה – אני צודקת?

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    27/04/2022 ב6:45 pm בתגובה ל: חיכיתן לו? הוא הגיע! אתגר כתיבה חדש: לימודים

    חיה, קצר וקולע!!! את מרשה לי לתת את זה לתלמידותיי?
    ואולי את מסכימה לחרוז בשבילי גם את פ’ גרונית ול’ גרונית? (עם רשות לחלק
    לתלמידות, כן? 😉 )

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    27/04/2022 ב6:30 pm בתגובה ל: מורה לאנגלית? זקוקה לעזרתך

    מבחינה תחבירית, מה הנושא.
    אבל זה באמת ענין שתלוי מאד בהבנה, ויכול גם להשתנות בין הגיון אנושי להגיון
    אנושי אחר… לכן תמיד עדיף למצוא כללים בלתי תלויים, כמו – לפני שם עצם…
    וכדו’.

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    27/04/2022 ב3:15 pm בתגובה ל: מורה לאנגלית? זקוקה לעזרתך

    ככה זה באמת,
    אבל איך את מסבירה את זה לילדות בכיתה ה/ו?

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    27/04/2022 ב7:15 am בתגובה ל: עצמאית? אני רוצה לשמוע אותך!!! המיקרופון פתוח!

    שאלת תם: זה מה שמעוף עושים, לא?

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    26/04/2022 ב11:15 pm בתגובה ל: שירים || תגובות

    חיה ק’, נהניתי לקרוא את השירים שלך. זורמים, קצביים, נעימים לאוזן
    (וירטואלית, כשאני קוראת).
    המסר מועבר בצורה קלילה וברורה.

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    26/04/2022 ב11:15 pm בתגובה ל: חיכיתן לו? הוא הגיע! אתגר כתיבה חדש: לימודים

    אכן, התפתח דיון… אבל את מוזמנת להעלות את האתגר שלך כאן!
    מחכות לקרוא אותך! 🙂

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    26/04/2022 ב11:00 pm בתגובה ל: מורה לאנגלית? זקוקה לעזרתך

    מעניין, לא ידעתי. תודה על המידע.
    הצלחות!

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    26/04/2022 ב6:45 pm בתגובה ל: מורה לאנגלית? זקוקה לעזרתך

    נסי ללמד אותן תחביר עברי – נושא ונשוא 😉
    נסי לשאול אותן איך הן מתרגמות: הספר. הספר הזה. זה. זה הספר.
    ורק בסוף להוסיף את ה”שלי” ולשים לב מה ההבדל.
    אגב – זה הספר שלי את מתרגמת this או it? כי לדעתי מדויק יותר לכתוב – it is
    my book.

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    26/04/2022 ב2:45 pm בתגובה ל: מורה לאנגלית? זקוקה לעזרתך

    לא מספיק הבנתי למה את מתכוונת “תארי שייכות” מול “כינויי שייכות”.
    את מתכוונת ל my, your וכדו’ מול mine, yours וכו’ – אז בגדול לפני שם עצם
    מגיע my, your, etc… ואחרי פועל עזר מגיע mine, yours, etc…
    עזרתי לך?
    או שתדייקי את השאלה?

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    25/04/2022 ב9:00 pm בתגובה ל: סיפור שיתופי || תגובות

    שאלה טובה.
    גם אני עושה העתק הדבק לוורד ובודקת (אלא אם כן אני כותבת בגינה במבצע של 1 +
    1 = שמירה על הילד + כתיבה 😉 ואז אני סופרת באצבע).
    ברגע שאת רואה שחרגת, צריך פשוט להחליט מה למחוק…
    כשמדובר בסיפור בהמשכים כמו פה את יכולה למחוק משפט שלם ולראות איך ימשיכו
    אותך…
    כשזה מיועד לפרסום – את צריכה פשוט ללטש, וזו עבודה קשה. בהחלט.
    מהו ליטוש?
    א. הורדת מילים סתמיות כמו “כבר”, “אז”, “מאד”, “ממש” וכדו’ – ולהשאירן רק
    כשהן קריטיות.
    ב. כינויי שייכות חבורים במקום פרודים. פירוש למי שאינה מורה לדקדוק: במקום
    “חיים שלהם”, לכתוב: “חייהם”.
    ג. כתיבה חיובית: במקום “לא עשה” = נמנע, “לא אמר” = שתק, וכנ”ל בפעלים
    נוספים.
    ד. אוצר מילים עשיר ומביע. כאשר את משתמשת במילים מדויקות (בייחוד לפעלים),
    תוכלי לעיתים לחסוך מילים. הדבר מוכר מאד בפעלי אמירה – במקום “אמר בתמיהה” –
    תמה. וכו’. האפשרות קיימת בפעלים נוספים של תחושות ורגשות, מחשבות ואפילו
    הליכה. (הלך / רץ / טס / עף…)
    יש רעיונות נוספים? מוזמנות להגיב!

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    25/04/2022 ב6:00 pm בתגובה ל: למה כ”כ הרבה מבחנים??

    מבחנים הם אכן מדד לידיעת החומר, לדעתי. תלוי כמובן אלו מבחנים ואיך בונים
    אותם, כי יש מבחנים שמודדים מזל ויכולת ניחוש יעילה…
    לדעתי הבעיה אינה בכמות המבחנים אלא בדברים הנלווים למבחנים. לדוגמא – תלמידות
    לא תמיד מתכוננות נכון למבחן, ויש מקום רב לשיפור יכולות למידה ותהליכי למידה.
    הדבר אפשרי גם במסגרת כיתתית או קבוצתית.
    פעמים רבות המבחן מודד מי השיגה מבחן משנה שעברה או מי מוכשרת יותר בהעתקה
    (גניבת דעת במילים אחרות. וכמאמר הפתגם – כל אחד גונב מה שחסר לו, אוי לו למי
    שגונב דעת).
    לו היה ניתן לתת (הרבה) פחות מקום לשיקוף הידע ויותר לדרכי השגתו (כמו העלאת
    ציון על השלמת דפי חזרה, על תפקוד תלמידאי בשיעור ו/או לתת שיעור מיוחד
    להתכונן למבחן ורואים מי לומדת… וכו’) – המבחנים היו משקפים יותר.
    דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא מטרת הלמידה. בסופו של דבר התלמידות לומדות
    רק בשביל המבחן, ומודדות את החברות לפי הציונים.
    לא בטוח שכל כך גרוע “ללמוד בשביל לשכוח” (כבולעו כך פולטו, כדברי התלמידות) –
    אם התלמידות והאמהות ובעיקר המורות, מצליחות להפנים שהמבחנים בודקים למי
    הקב”ה נתן כשרונות ויכולת.
    לו היו נותנים ציון על גובה בס”מ: בנות אולי היו מנסות להגביה את עצמן ע”י
    התעמלות וכדו’, אבל כולן בסופו של דבר היו צריכות להפנים שיש דברים שלא בשליטה
    שלנו.
    חבל שבמבחנים זה לא כך.

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    25/04/2022 ב5:45 pm בתגובה ל: סיפור שיתופי || תגובות

    רחל, תודה על המילים הטובות!
    הפרק מעניין מאד ומסקרן. ניתן לפתח אותו לכיוונים רבים ושונים. אהבתי את
    התיאורים המפורטים והחיים.
    הערה: חרגת מכמות המילים המקסימלית ב-46 מילים! 😉
    חלק מהאתגר הוא לרשום בקצרה 🙂

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    25/04/2022 ב2:45 pm בתגובה ל: רק תבדקי לי רגע בבקשה

    תבדקי יכול להיות שבעבר מישהי העלתה בקשה או הצעה לכזה דבר כאן בקהילה…
    או שתנסי בעצמך לפתוח דיון בנושא. מאמינה שיהיה לזה ביקוש.

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    25/04/2022 ב2:45 pm בתגובה ל: איך מפרסמים את העסק במגזר חרדי?

    אסנת, אולי תנסי לקחת את הזמינות שלך רק בטלפון כשר ומייל בלבד – בתור בידול?
    כך זה לא יבוא על חשבון הגדילה (הרי כל עסק צריך בידול…)
    וכן יביא לך סיעתא דשמיא.
    בהצלחה!

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    25/04/2022 ב2:33 pm בתגובה ל: שירים || קריאה מהנה

    הנה שיר של אחת שמעדיפה עדיין להסתתר וביקשה ממני להעלות את השיר.

    מוזמנות להגיב ולפדבק בשרשור שירים || תגובות. תודה!

    לוח מבחנים.

    כמה אני אוהבת אותו.

    לראות משבצות משעממות למדי נצבעות בצבעים זוהרים.

    וימים נגמרים לאיטם

    זוחלים רועדים

    בוכים נשפכים

    ונערה אחת מאושרת.

    כל יום שעובר

    את החופשה מקרב

    בצעדי ענק

    וים שקורץ

    לי מרחוק

    עוזר לי לגרוס עוגיות (מתוך לימוד כמובן…)

    ומי יבין נפש הומיה

    של תלמידה

    שמבית הספר לא בורחת…

    רק אל הים

    רוחה הומה כמהה

    והיא שם

    כל השנה…

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    25/04/2022 ב2:23 pm בתגובה ל: מה חדש בקהילה שלנו? || אם את חברה – תקראי!

    חדש: אתגר כתיבה

    האתגר של ערב פסח היה מאתגר ומוצלח, נהניתי לקרוא כל אחת ואחת, גם אם לא הגבתי.

    ועכשיו לאתגר חדש – מוזמנות להגיב! הצמדתי אותו שיהיה תמיד בראש השרשורים, וביטלתי את ההצמדה של האתגר הקודם. כמובן, מי שעדיין רוצה – יכולה להמשיך עדיין באתגר הקודם, כמו בכל שרשור פתוח.

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    25/04/2022 ב2:22 pm בתגובה ל: מה חדש בקהילה שלנו? || אם את חברה – תקראי!

    חדש: סיפור שיתופי

    נפתחו כעת שני שרשורים של סיפור שיתופי – אחד לסיפור עצמו ואחד לתגובות.

    מוזמנות לכתוב, להגיב, ולתפעל אותו.

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    13/04/2022 ב8:15 pm בתגובה ל: חשבוניות דיגיטליות

    חיה, נראה לי שכבר היה שרשור על נושא דומה בעבר…
    אם תצליחי למצוא אותו – מן הסתם תמצאי ידע וקישורים שיעזרו לך.
    אני אישית משתמשת בתוכנת אופיס אדמין, היא חינם עד 50 מסמכים סה”כ וגם אח”כ
    היא לא יקרה. לקחתי דווקא אותה כי ניתן להוריד אותה למחשב ולא צריך גישה
    תמידית לאינטרנט – בכל מקום אחר שביררתי היה צריך, גם החינמיים וגם בתשלום.

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    13/04/2022 ב11:15 am בתגובה ל: אתגר כתיבה: ערב פסח

    מאד יפה, BEE (דבורה, נכון?), צל”ש לעמידה באתגר – כל המילים באותה אות!
    כתבת קצר, ולענין.
    לא הבנתי מי אלה ה”שלשתנו”, אבל הן התמודדו בגבורה עם סערות מטריפות.
    אהבתי את ה”בלתי גמיר”. משחקי לשון אהובים עלי תמיד 😉

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    11/04/2022 ב9:08 pm בתגובה ל: הומור || תגובות

    @BBB בתיה זקש הגיבה בטעות בשרשור הלא-נכון. הנה תגובתה (מחקתי אותה מהשרשור האחר):

    רחל, אהבתי את הכתיבה שלך, היא חיה ונושמת…. ממש נכנסת ל’נעליים’ ולגובה של מוטי… זה בולט בהתרחשויות שקורות רק לו, ובשפה, כמו ה’בלי נדר אהיה בן 6’….

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    08/04/2022 ב12:15 am בתגובה ל: אתגר כתיבה: ערב פסח

    גולדי, עמדת באתגר בהצטיינות (מורה מחלקת ציונים, נכון? ;)) נהניתי ששיבצת
    המון מילים מהרשימות.
    אהבתי את השפה העשירה ואת התיאור המגלה-טפח-מסתיר-טפחיים של הסיטואציה.

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    07/04/2022 ב8:00 pm בתגובה ל: הדרישה הבלתי הגיונית שלי: תגובות מנומקות

    כן, תלמידה מיואשת:
    אם הגעת לפתרון הנכון אבל בדרך מקורית משלך – כל עוד היא הגיונית ומובנת היא
    בסדר. השאלה אם אכן היא הגיונית ומובנת…
    ותלוי, כמובן, גם למי.
    ומשולחן המורה:
    בשיעור גאומטריה של חזרה למבחן, ביארתי את חשיבות הנימוקים בהוכחות, ותוך כדי
    פתרון תרגיל ביקשתי נימוק (לא רק פה אני עושה את זה ;)) ותלמידה הבריקה: “כי
    ככה ה’ רצה”.
    בשיא הפאתוס נאמתי: “חני, תקשיבי. את פשוט צודקת!!!”
    חברתה מיהרה לוודא שהתשובה תהיה קבילה במבחן…
    עניתי ת’אמת: לא.
    ומיד הוספתי נימוק…
    לא כי התשובה אינה נכונה, אלא כי המבחן בודק את הידע במתמטיקה ולא את יסודות
    האמונה 🙂
    (והוספתי את הבדיחה המוכרת: יוסי שואל את המורה – “נכון לא מענישים מישהו על
    משהו שלא הוא עשה?” המורה מאשר, ויוסי מתלהב – “מצוין, כי לא עשיתי שיעורי
    בית”).
    אגב, אני חושבת שהאתגר הבא שלנו, אחרי פסח, יהיה המתמטיקה. או סתם לימודים.
    חדדנה עטים.
    או אולי נפתח שרשור חדש משותף לקהילה ”הוראה למידה ועזרים” (=הוראת
    מתמטיקה), וכן לקהילת ”טיפול ייעוץ אימון והנחיה” (=טיפול בחסכים ובמשקעי
    ילדות), וכמובן גם לקהילת ”כתיבה ספרותית”, בגלל זכויות היוצרים…
    ואגב, אם במילים עסקינן:
    אני משתדלת מאד להימנע מאימוג’י, ומציעה גם לכן לעשות זאת.
    אימוג’י מהווה תחליף למילים, והוא מתאים כש”אין מילים”. כאומניות במילים,
    מומלץ להשתמש בהן ולא באימוג’י.
    (השורות האחרונות היו טיפ נוסף להעלאת הרמה).

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    07/04/2022 ב3:00 pm בתגובה ל: הדרישה הבלתי הגיונית שלי: תגובות מנומקות

    מורה מזן אחר – הגדרה יפה וקולעת (לדעתי) 🙂 אפשר לשאול את התלמידות שלי 😉
    בכל אופן נשמח לראות אותך פעילה כאן!
    מגיבה, וגם משתפת חומרים משלך!
    הצלחות

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    27/04/2022 ב10:00 pm בתגובה ל: שירים || תגובות

    חברות,

    מסכימות עם רעות?

    או מסכימות יותר עם החברות האחרות שהציעו שרשורים נפרדים?

    כל קול קובע!

Page 28 of 37

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: zviabarak26@gmail.com

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן