תמר תמר
הוראה רכזות וחינוךתגובות הפורום שנוצרו
-
וואו מדהים, אני שומעת את השיר כבר פעם שניה
שירה מדהימה!
תודה על השיתוף🙏
-
שגיאות של השמטות (כמו לדוגמא תתל במקום תלתל וכדומה)
או שגיאות של בלבול בין אותיות עם צליל דומה (לקח-נקח)
קשורות למעבד הפונולוגי במח
יש גם שגיאות שקשורות לחוסר הבנה -המעבד הסמנטי (הקשרי) במח.
אך ברוב הפעמים ילד שכן קורא ומבין היטב את המשמעות, וכן שוגה באיות,
זה לא קשור למודעות פונולוגית ולכן לא יעזור חיזוק המעבד הפונולוגי אצלו…אין צורך,
כי זה קשור למעבד האורתוגרפי -ועליו צריך להיות המיקוד במקרה כזה.
(ויכול להיות קשור גם למורפולוגיה-הבנת וידיעת כללים-חוקים שונים ומבנים בשפה העברית)
לא תמיד זה בא עם הגיל גם עם ילדים מוכשרים, בודאי שאפשר ואף רצוי לעבוד עם זה לפני גיל 12…
ואגב זה ממש לא חייבת להיות עבודה סיזיפית וקשה, במיוחד אם היא ילדה
מוכשרת עם יכולות.
-
לא הוא לא חסין.
יש לי תלמידות שקוראות סביר ומעלה
ויש להן המון שגיאות כתיב.
משהו במעבד האורתוגרפי לא עובד מספיק טוב
ולכן המח לא “מצלם” את המילה כמו שאנחנו כרגיל עושות,
ולא מצליח לאיית את המילה נכון בשעת הכתיבה.
-
מקפיצה את השרשור
מישהי יודעת היכן ניתן ללמוד את השיטה? יש כאן מורות מתקנות המשלבות
את השיטה עם שיטות נוספות?
-
מדהיםם
תודה על השיתוף!
-
תמר תמר
הוראה רכזות וחינוךחברה13/12/2023 ב8:21 pm בתגובה ל: רוצה להצטרף לקבוצה ללמוד בהנחה קורס דיגיטלי על קריאה?כמה שעורים כולל הקורס?
-
את מבררת לגבי תואר אקויולנטי או אקדמאי?
אקדמאי הכי מהר להשלים בנוות ישראל, שנה אחת, יום בשבוע.
-
7 האינטלגנציות ו-9 הטיפוסים אני אישית אפילו לז-ח לא הייתי מביאה…
מוקדם מדי לגיל ופחות מותאם, האישיות עדיין בשלבי התהוות והתגבשות…
אולי אפילו עלול לבלבל או לסבך. לגיל הזה באמת הייתי יותר מתאימה מילים מחמאות פשוטות
ואמיתיות בלי עומק וכוונות נסתרות…זו דעתי. בהצלחה!!
-
אני התנסיתי בעניין רק בחלק מהסגרים אז העברתי שעורים בזום לכיתה מקדמת וזה היה ממש סיוט…
אבל דווקא הייתה לי תלמידה דיסלקטית בכיתה שחינכתי שלמדה שעורי קריאה שחלקם דרך הזום באופן קבוע, ודווקא ממש התקדמה!
אולי תנסי פעם פעמיים לראות איך זה..מקסימום לא ילך.
-
בגדול אני חושבת שגם אם זו לא תלמידה, לא ייתכן שהיא תהרוס לכל הקבוצה, נכון שאת לא מורה שלה אבל את כן יכולה בהחלט לשים לה גבולות ואני לא חושבת שגבולות ברורים זו הלבנת פנים, להעמיד אותה במקום בצורה נעימה ולהגדיר לה מהם הגבולות שהיא לא יכולה לעבור אותם, גם לה לא נחמד להתחצף ולהפריע, אז שוב דעתי היא שדבר ראשון גבולות(גם אם היא מסכנה, גם אם יש לה קשיים רגשיים וכו’-עדיין גבולות זה לטובתה), ויחד עם זה הרבה יחס אישי וחום, זה לא סותר. בהצלחה רבה!
-
שלום,
אני תמי, גרה ברחובות, מורה לכיתה מקדמת ולהוראה מתקנת, מוסרת שעורים פרטיים.
גישה מקצועית, מקדמת ומאמינה ביכולות של כל תלמידה בעז”ה.
הטלפון שלי-0548406392 מייל:tr0548406392@gmail.com
-
לילדים לקויי למידה ודיסלקטים השיטה של רבקה וייסמן היא מצוינת, יש לי תלמידה בת 13 דיסלקטית מאובחנת, לא קוראת מילה אחת שלמה,
ההורים ניסו המון שיטות וכלום לא עבד, וב”ה לפני כחצי שנה הלכה למורה בשיטת וייסמן והיום כבר קוראת להנאתה ספרי חיים ולדר לתדהמת ההורים, כמובן שיש לה עוד דרך אבל השיטה הזו מחוללת פלאים!
-
ממליצה על אתר “אחיה ידע”, יש שם הרבה חומרים, בעיקר במקצועות הקודש והעברית.